Sõiduproov. 6 asja, mida me juba teame uuest Subaru Foresterist

Subaru Forester e-Boxer. Viin 03-06-19.

FOTO: Esta Tatrik

Aasta lõpul jõuab Eestisse uus Subaru Forester. Arter käis esimeste seas uurimas, mida tähendab e-Boxer ja mis on uut Foresteri euroversioonil.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

1. Niisiis, uus Forester. Näeb välja üsna samasugune nagu eelmine Forester?

Välimuselt tõesti. Muudeti teadlikult väga vähe, sest klientidele auto disain meeldis. Milleks teha ümber seda, mis töötab? Interjööris on muutusi rohkem, see on ka varasemast avaram. Tegemist on siiski läbinisti uue autoga, mille aluseks uus platvorm. Lisaks bensiinimootorile saab nüüd kasutusele võtta hübriidi. Teadaolevalt on juba töös ka elektri jõul liikuv versioon. Testipolügoonile Viini kohale lennanud Jaapani insenerid tõrjusid sellekohased küsimused viisaka naeratusega ega soovinud elektri-Subarust veel sõnagi rääkida. Ent on päris selge, et mõne aasta jooksul see tuleb.

2. e-Boxer. Mida see tähendab?

Tähistab hübriidajamit, mis säästab kütust ja teeb sõidu sujuvamaks. Täpsemalt on tegemist poolhübriidiga, mis tähendab, et uuel Foresteril on kaks mootorit ja istmete alla mahutatud väike akupakk. Vabalthingavat kaheliitrist bensiinimootorit (150 hj) toetab 13,5 kW elektriajam. Ametlikke andmeid veel pole, aga süsteemi kütusesääst peaks eeldatavalt olema umbes kümme protsenti. Ega Forester ei jää ainsaks poolhübriidiks, süsteem võetakse kasutusele nii XV kui ka Impreza juures.

3. Kas Eestisse tuleb Forester edaspidi ainult e-Boxerina?

Tagasi üles