Tele2 mõnitab surnud kliente «moeka õmblusmasinapäeva» tervitustega

Tele2 reklaam - ka surnutele.

FOTO: Kuvatõmmis

Telekomiettevõtte Tele2 infosüsteemid ei suuda mitte kuidagi vahet teha elavatel ja teispoolsusesse kolinud klientidel ja nii pommitakse surnuid märkustele vaatamata ka kuid pärast kurba sündmust arvete, üleskutsete ja reklaamidega.

Konkreetne näide. Tallinlasest klient Endel suri käesoleva aasta aprilli alguses. Lähedased registreerisid tema surma ametlikult Tele2 Rocca al Mare esinduses 11. aprillil kell 12.03.

Probleemid Tele2 infosüsteemidega saavad aga alguse kohe kliendi surma registreerimise hetkest: piinlikud ja lähedastele haiget tegevate üleskutsete laviin saab alguse kohe.

Nimelt laekus kõigest neli minutit pärast Endeli surma registreerimist tema e-posti aadressile kiri, mis algas üleskutsega kasutada telekomioperaatori e-teenuseid ka  toonela ja manala elanikel.

«Saadame Sulle tellimusega seotud lepingud ning ootame ka tulevikus Sind tagasi meie e-poodi,» seisab Tele2 kirjas lahkunule. Kirja sisukski oli liitumislepingu lõpetamine kliendi surma tõttu.

Lähedased võtsid Tele2-ga uuesti ühendust ja käisid ka Kristiine keskuse esindusest läbi ning said kinnituse, et kõik arved on tasutud ja muretseda pole enam vaja. Lisaks said nad 2. mail kliendikogemuse üksuselt vabanduskirja tehnilise vea tõttu teele läinud vale e-kirja pärast ning lubaduse sellist viga enam mitte korrata. Kõik tundus taas kena, kuni...

...kõigest kaks päeva hiljem saabus surnu e-mailile järjekordne pakkumine ja ka arve. Lisaks pakkumisele saada soodukaga pileteid festivalile  «Juu jääb» oli kirjaga kaasas ka 2,5-eurone lõpparve. Nii et kliendikogemuse edendajate vabandused ja lubadused olid tühjad nagu õhk.

Mis seal ikka, lähedased pöördusid taas ettevõtte poole, said uued lubadused tülitamine lõpetada ja selgituse, et lõpparve tuli saata mai alguses, kuna keset kuud Tele2 infosüsteemid neid väljastada ei võimaldavat.

Tegelikult jätkas Tele2 aga surnute lähedaste kallal tembutamist täie mõnuga edasi. Saabus 4. juuni ja Endeli e-mailile laekus ettevõttelt järjekordne kiri.

«Soovime Sulle moekat , „Õmblusmasinapäeva”! Manusest leiad oma selle kuu Tele2 arve summas -8.06 €. Saad selle kiirelt tasuda alloleva pangalingi abil!» rõõmustas ettevõte oma surnud klienti.

Panite ikka tähele: see vigase õigekeelega (üks koma on justkui üle pärast sõna «moekat») üleskutset sisaldav arve oli miinusmärgiga, mis tähendab, et Tele2 saatis surnule tegelikult info summa kohta, mida ettevõte pidi kliendile ise enammakse tõttu tagasi maksma. Selle asemel, et see lähedastele lihtsalt ära maksta, ei taheta surnut mitte kuidagi rahule jätta.

Ettevõtet meediasuhtluses esindav KPMSi töötaja Hans Saarvelt teatas selgituseks järjekordse lõpparve peale, tegemist ei olnud õnnitlusega vaid arvega ning seekord on see tõesti lõpparve.

Samuti tunnistas ta, et Tele2 arvesüsteem ei tee vahet elavatel ja surnutel. «Arved saadetakse ühtemoodi kõikidele k.a lahkunud klientidele, kui mingid summad on üleval. Antud juhul oli tasutud rohkem ning kanname ülejäägi tagasi,» ütles Saarvelt.

Endeli lähedased on Tele2 käitumisest masenduses ning peab seda hoolimatuseks oma klientide suhtes.

Tagasi üles