USA lennundusamet teatas kolmapäeval, et nad on avastanud Boeing 737 Max reisilennukites «uue potentsiaalse riski», mis võib panna tuntud lennukitootja varasemast veelgi keerulisemasse olukorda.
Boeing 737 Max reisilennukitest avastati uus tehniline probleem
Lennundusamet ei täpsustanud veel, mida nad täpselt avastasid ja jäid oma avalikus teates suhteliselt kidakeelseks. Viga avastati simulaatoris lendamise ajal. Anonüümsed allikad ütlesid väljaandele Reuters, et probleem esines lennuki pardaarvuti arvutusvõimsusega, sest Boeingu paigaldatud protsessor on lihtsalt liiga nõrk.
Boeing on varem lubanud viia läbi seeria tarkvarauuendusi, et võimalikud tehnilised probleemid lahendada, aga kui Reutersile öeldud info leiab kinnitust, siis on tegu hoopiski riistvaralise probleemiga. Kõikide lennukite protsessorite välja vahetamine võib lükata aga lennukite uuesti kasutusele võtmise veelgi kaugemasse tulevikku.
Boeing 737 Max reisilennukid said globaalse õhkutõusukeelu märtsis pärast seda, kui Etioopias kukkus alla lend ET302, tappes kõik pardal viibinud inimesed. Vaid viis kuud varem toimus sarnane õnnetus Indoneesias. Mõlemal juhul hakkas lennuki nina lühidalt pärast õhkutõusu pidevalt alla kiskuma ja piloodid ei jõudnud seda pidevalt üles tõmmata.
Uurimised on paljastanud, et viga võis esineda niinimetatud varisemisvastases tarkvaras, mille ülesandeks on tõmmata lennuki nina alla, kui see liiga kõrgele tõuseb, sest muidu hakkab järsult kasvama tuuletakistus. Nähtavasti mõõtis lennuki ninasse paigaldatud andur õhusõiduki kaldenurka valesti ja käivitas tarkvara, mis hakkas nina alla tõmbama.
Pärast õnnetusi on sattunud terava kriitika alla ka USA lennundusamet, mida süüdistatakse liiga kergekäeliselt sertifikaatide välja jagamises ja ebapiisavate kontrollide läbi viimises. Väidetavalt lubas amet sageli viia kontrollid läbi Boeingul endal.