Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Valus reaalsus: üha rängemad õnnetused elektritõukeratastega (9)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Õnnetus Bolti elektritõukerattaga
Õnnetus Bolti elektritõukerattaga Foto: Aivar Pau

Eestlaste jaoks alles hiljuti laialdaselt kättesaadavaks muutunud elektrirattad satuvad üha sagedamini ja üha rängematesse õnnetustesse nii liikluses, aga üllatuslikult ka hoonetes.

Värske näide. Eile keskpäev Kristiine keskuse vastas: mööda Endla tänava kõnniteed Bolti elektritõkerattaga liikunud keskealine naine polnud arvestanud, et kergliiklus- ja sõiduteede üleminekukohti armastavad pealinna tee-ehitajad millegipärast teha mitme sentimeetri kõrguse tõkkega. Nii põrkus ta Madara tänavat ületades ühe sellise serva vastu ja õnnetus oligi käes – kukkujale läks vaja kiirabi.

Tallinna Kiirabi peaarst Raul Adlas ütles Postimehele, et suvisel ajal on pealinnas iga päev lausa kolm-neli jalgrattaga, tõukerattaga või rulaga kukkujat, kes kiirabi abi vajavad.

«Ka eile oli kolm jalgrattaga ja üks tõukerattaga kukkuja,» rääkis Adlas.

Tallinnas pakuvad täna elektritõukerataste rendi teenust kohalik Bolt ja leedulaste CityBee. Kokku on rentimiseks saadaval ligi pool tuhat tõukeratast. Liikumiskiiruse piiranguks on määratud 20 km/h ning sõita tohib nendega vaid mööda jalakäijatele mõeldud alasid ja kergliiklusteid.

Bolti tõukeratas
Bolti tõukeratas Foto: Aivar Pau

PPA juhtivkorrakaitsja Sirle Loigo ütles eile ETV saates Ringvaade, et valdav osa ratastega juhtuvatest õnnetustest politseisse ei jõua, kuna kukkumised pole üldjuhul käsitletavad liiklusõnnetustena. Tõukerattaid loetakse sarnaselt ruladega Eesti seaduste kohaselt praegu jalakäijate abivahendiks.

Loigo tõdes, et elektritõukerataste ilmumine liiklusesse vajab seadustega reguleerimist ning majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on ka selle algatuse teinud.

«Ma usun, et järgmiseks hooajaks on nad meil liiklusseaduses ära reguleeritud,» ütles Loigo.

Aku süütas maja

Kuid elektrirattad toovad kaasa ka täiesti teistlaadi õnnetusi. Juuni lõpus põhjustas Salva Kindlustuse poolt kindlustatud elumajas tõsise põlengu eluruumides laadimas olnud elektriratta defektne aku, mis ülekuumenemise tagajärjel plahvatas ja süütas kohe ümbritseva ruumi.

Süttinud elektriratas
Süttinud elektriratas Foto: Salva

«Halvimast päästis ainult see, et plahvatuse ja leekide peale märkasid toimunut teisel pool tänavat olnud noored, kes otsekohe 112 helistasid,» kirjeldas eluhoone omanike poeg Martin Ervin. «Kui pauk käis, siis olid ka kohe leegid taga, ei mingit aeglaselt kärssamist, sest tuld võtsid ümbruses olnud raamatud ja paberid.»

Ervin lisas, et tegemist oli Hiinas toodetud rattaakuga, mis oli toodud elutuppa laadima. «Tagajärjeks on nüüd see, et üks tuba on täielikult hävinenud, aga kuumuse, suitsu ja kustutusvee tagajärjel vajab terve maja taastamist.»

Elektrirattast süttinud maja
Elektrirattast süttinud maja Foto: Salva

«See põleng oli tõeliselt õnnelik õnnetus, sest leeke märgati kohe, kuid mingil muul ajal oleks asi võinud ka kehvemini minna,» märkis Salva Kindlustuse varakindlustuse osakonna juhataja Alver Kivirüüt. «Õnneks keegi viga ei saanud, kuid kahjud eluhoonele on ulatuslikud.»

Tagasi üles