Kuula: Eesti Loto valis klientide tüssamise tee (9)

Aivar Pau
, ajakirjanik
Copy
Eesti Loto
Eesti Loto Foto: Tairo Lutter / Postimees

Avalikke huvisid teenima pidav riigiettevõte Eesti Loto asus  hanitama õnnemänguhuvilisi eestlasi, kui ei teavita neid enam enne mobiiliostu sooritamise eel kaks korda kallimaks tõusnud tüüppiletite hinnast ja kogusest.

Ettevõte tõstis nimelt 1. augustist populaarsema kohaliku lotomängu Bingo Loto tüüppileti hinda kaks korda. Kui sinnamaani maksis M-loto tüüppilet kaks eurot, siis pärast muudatusi sai uueks hinnaks neli eurot.  

Muudatus tähendas ka seda, et mobiili teel M-loto teenuse abil pileteid ostes pakub ettevõte automaatselt ainsaks võimaluseks just 4-euroseid pileteid  - seniste 2-euroste asemel.

Kelmus seisneb aga selles, et uuenduste käigus mudis Eesti Loto M-loto ostu-eelsest audiosissejuhatusest sootuks välja ostetava pilet hinna ja koguse. Kuni 1. augustini öeldi ostjale enne ostu kinnitamist täpselt, et ta soovib osta kahe väljaga piletit hinnaga kaks eurot.

Nüüd on hinna ja koguse osa Bingo Loto teavitustekstist piletihinna kallinemise varjamiseks välja lõigatud, ehk klient ei tea, mis hinnaga ja mis koguses ta täpselt ostab. Toimub põrsa ostmine kotis.

Samas näiteks Eurojackpoti ja Vikinglotto puhul on pileti hinna ja koguse eelteavitus jätkuvalt alles. Kuula Bingo Loto ja Vikinglotto piletite ostmise teavituste erinevust selles klipis:

Nii avastasid püsivad lotomängijad augustis alles pärast Bingo Loto piletite ostmist, et riigiettevõte on nende käest sisse kasseerinud senisega võrreldes kaks korda suurema summa.  

Eesti Lotol on kahju

Eesti Loto pressiesindaja Annely Luikmel tõdes reedel Postimehele antud selgituses, et puudus on tõesti tekkinud.

«Kahjuks on mängumuudatuse käigus jäänud see korrektsioon tõepoolest tegemata,» ütles ta.

Samas on muudatus tehtud, aga see seisnes uue piletihinna audioklipist väljalõikamises. Ettevõte lubab nüüd vea parandada.

«Kindlasti lisame vastava häälsõnumi esimesel võimalusel - meie jaoks on oluline, et mängijad oleksid ostetavast tootest ja selle maksumusest teadlikud,» kinnitas Luikmel.

Ainus, mida Eesti Loto 1. augustil m-loto klientide teavitamiseks tegi, oli see, et saatis neil tüüppileti muutumisest teavitava SMS-i. Audioteavitust ei olnud ettevõte esmaspäeva hommikuks veel ära parandanud.

Asja uurib tarbijakaitse

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti pressiesindaja Anne-Mai Helemäe sõnul peab tarbijale  olema tagatud kauba või teenuse hinnast teadasaamine enne tehingu tegemist.

«Eesti Numeratsiooniplaani § 10 lg 7 kohaselt on teenuse lühinumbri omanikul, kes kasutab lühinumbrit eritariifiga tasustatava sisuteenuse osutamiseks, kohustus korraldada vahetult enne sisuteenuse osutamist helistajale 10 sekundi jooksul sisuteenuse hinna automatiseeritud teavitamine. Teavitamise ajal ei ole lubatud sisuteenuse hinda rakendada,» kommenteeris Helemäe juhtumit.

Tema sõnul pöördub amet hinnateavitamise kohustuse täitmisega seonduvate täpsete asjaolude väljaselgitamiseks Eesti Loto poole.

Kommentaarid (9)
Copy
Tagasi üles