Sõiduproov: Ford GT. Kas parim moodne superauto?

Ford GT. Seda mudelit valmib nelja aasta jooksul 1000 eksemplari ja nüüdseks on need hoolimata pea poole miljoni eurosest baashinnast läbi müüdud. Soovijaid oli kuus korda enam ja viimased õnnelikud saavad oma lelud kätte järgmisel aastal.

FOTO: Oliver Güth

Ford GT vanaisa sündis soovist siniverelistele sportautodele koht kätte näidata – ja kolme aasta eest ilmavalgust näinud uusversioon sai sellega uuesti hakkama. Proovisõit säärase haruldusega paneb vägisi uskuma, et imed on siiski olemas.

Artikkel kuulatav Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Ford GT vanaisaks on Ford GT40, mis sündis Henry Ford II soovist Enzo Ferrarile legendaarsel Le Mansi 24 tunni kestvussõidul koht kätte näidata – see päädis pärast paari nurjunud katset ja SUURE rahamäe põletamist 1966. aastal kolmikvõiduga. Ja ehkki GT40 modifikatsioonid olid seal võidukad ka kolmel järgneval aastal, kaotas ookeanitagune suurtööstur pärast esmase võidujanu rahuldamist ettevõtmise vastu huvi ja müüs kogu projekti varsti edasi. Nii on ka mudeli GT40 lapsel ja lapselapsel mudelitähiseks ainult GT, sest Ford pidas hiljem nimeõiguste eest küsitavat hinda liiga kalliks, et see endale tagasi osta.

Teise põlvkonna GT jõudis koosteliinile tähistamaks suursaavutuse 50. sünnipäeva ja sarnaselt eelkäijaga on seegi masin tänavakõlblikuks kohendatud võistlusauto, mis võitis 2016. aastal Le Mansis klassis LM GTE Pro. Selle auto eelkäija sündis aga ilma Le Mansis võita ihkava võistlusversioonita ja nende najal ehitatud hilisemad võistlusautod polnud nii edukad kui kuulus esmasündinu ning selle lapselaps. Tegelikult soovis Ford kolmikvõidu aastapäeva tähistada esmalt hoopis Mustangist ehitatud võistlusautoga, ent see põlati peagi liiga suureks ja kohmakaks – praeguse GT lauppind on pea poole väiksem, kui olnuks kõrgema Mustangi oma.

Tagasi üles