Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Sõiduproov. Toyota Supra – sportauto, mis lõikab nagu sõdalase mõõk

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Toyota GR Supra. Proportsioonid, pikilohk katuses, väljakutsuv puusakaar – klassikaline sportauto on siin eksimatult äratuntav.
Toyota GR Supra. Proportsioonid, pikilohk katuses, väljakutsuv puusakaar – klassikaline sportauto on siin eksimatult äratuntav. Foto: Esta Tatrik

Sportautode klassikasse kuuluv Jaapani legend on tagasi.

Tänase Supra eelkäija, üheksakümnendate Supra sündis – ja kadus – aastatuhande lõpu «jaapanlasena». Cool jõhkard, lärmamas Shibuya tänavate neoontuledes. Ta sai jalapealt legendiks. Ta küttis unistusi. Talle vaatasid järele tolle aja popimad tüdrukud – ganguro’d, juuksed õlgkollaseks pleegitatud, nahk pruuniks päevitatud ning silmad ja huuled helevalgeks meigitud. No võib-olla ka ei vaadanud. Võib-olla tüdrukutel oli paremat teha, protestides Jaapani kivisse raiutud traditsioonide vastu. Nii või teisiti, Supra kuulub kindlalt Jaapani sportautode klassikasse. 1990ndate Supra kohta on öeldud, et see oli Toyota 911, ja ütlejatel võib olla õigus.

Jutud Supra taaselustamisest hakkasid levima enam-vähem viie aasta eest. Uus Supra on koostööprojekt BMWga ja baierlaste osaluseta oleks see auto vaevalt et sündinud. Nagu Toyotata poleks arvatavasti BMW Z4. Miski selle auto juures ei tundunud aga minevat lihtsalt.

Tagasi üles