Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Tartu taksoturul puhkes tüli ja segadus (9)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Elektritakso uued autod.
Elektritakso uued autod. Foto: Aivar Kullamaa

Tartus tekkis septembri algusest segadus taksosõidu ajatasu arvestamisega, kuna erinevad ettevõtted saavad sellest erinevalt aru.

Probleemi põhjustas linnavolikogu määrus, mille kohaselt ei tohi taksosõidu ajatasu alates 1. septembrist olla kõrgem kui 22-kordne sõidu kilomeetritasu määr.

Segadust tekitas aga asjaolu, et määruses ei olnud kuidagi sõnastatud, mis ühikutega ajatasu mõõta. Osad firmad arvasid, et arvestada tuleks ühikuga eurot/tunni eest ja teised eurot/minuti eest.

Elektritakso juhatuse esimees Ermo Kontson oli määruse lisadest välja lugenud, et õige oleks arvestada eurot/minuti eest. Nii ongi Elektritakso sõidukilomeetritasu 0,60 €/min ja ajatasu 0,30 €/min.

«Seega on meie ajatasu 0,5-kordne, mitte 30-kordne sõidukilomeetritasu,» ütles Kontson Postimehele.

GoTaksopark OÜ juhatuse liige Kuno Koger arvab aga, et ajatasu peaks olema arvestatud tariifiga eurot/tunnis. Tema hinnangul on konkurent Elektritakso seega kehtestanud lubatust suurema kilomeetritasu ning petab kliente.

Koger läks koguni nii kaugele, et palus  möödunud nädalal ühel tuttaval kasutada Elektritakso teenust ja saatis saadud arved linnavalitsusele.

«Palun võtta kiiresti tarvitusele vastavad abinõud, et selline väär olukord lõpetada,» kirjutas ta linnavõimudele. «Usun, et teema on palju laiem kui ühes näites toodud. Vale hinnaga sõitmine on päris suur rikkumine.»

Tartu linnavalitsus ise kipub pigem arvama, et õigus on Kuno Kogeril ja Elektritakso tuleb korrale kutsuda.

«Linnavalitsus on suhelnud Elektritakso omanikuga ja juhtinud tähelepanu hinna mittevastavusele. Oleme saanud temalt vastuse ning hakkame juristidega arutama, kas  linnavolikogu määrust saab tõlgendada nii, nagu ettevõtte omanik seda tegi,» ütles Tartu Linnatranspordi ühistranspordi peaspetsialist Madis Oona Postimehele.

Tagasi üles