Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Piipar piiksus viimast korda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
piipar
piipar Foto: osta.ee

Kolmekümne aasta eest maailma vallutanud tehnoloogiline ime nimega piipar tegi täna Jaapanis viimase piiksu.

Jaapani viimane piipariteenuse pakkuja Tokyo Telemessage sulges teenuse täna. Piipareid kasutas veel ligi 1500 inimest, kellest enamik on tervishoiutöötajad, kirjutab BBC.

Viimane eraklient oli Ken Fujikura, kes oli oma piipari alles hoidnud, kuna see olevat olnud tema 80-aastase ema lemmiksuhtlemiskanal.

Tokyo üks matusebüroodest paigutas ka pühapäeval ühe metroojaama ette leinatelgi, kus inimesed said teenusega hüvasti jätta.

Piiparid hakkasid populaarsust kasvatama 1980. aastatel. Aastal 1996 oli Tokyo Telemessage’il 10 miljonit klienti üle riigi. Piiparite abil said inimesed üksteisele läbi operaatori lühisõnumeid saata – alguses numbreid, hiljem ka tekste. Teenus toimis raadioside vahendusel ja ei olnud absoluutselt turvaline.

Mobiiltelefonid sõid piiparid turult muidugi otsekohe välja, see juhtus aastal 2000.

Eestis oli tuntuim piipariteenuse pakkuja Baltcom.  Viimane Motorola piipar oli meil 3 euro eest müügil möödunud aastal.

Märksõnad

Tagasi üles