«Septembris anti meile märku järjekordsest kompromiteeritud meilikonto kaudu tehtud pettusekatsest, kus kurjategijate poolt kontrollitavale pangakontole suunati 112 000 euro suurune ülekanne,» teatas RIA oma septembrikuu sündmuste kokkuvõttes.
Transpordisektoris tegutsev ettevõte sai RIAle teadaolevalt koostöös pangaga ülekande siiski peatada ja raha tagasi.
Äärmiselt tõsine olukord oli mitte ainult Eesti küberruumis, vaid ka päriselus ööl vastu 25. septembrit, mil kõnejaotuse tarkvararikke tõttu oli 20 minutit häiritud häirekeskusega suhtlemine.
Rikke ajal ei kuulnud päästekorraldajaid nendeni jõudnud kõnedes helistajat ja helistajad ei kuulnud päästekorraldajat.
Tegemist oli öise ajaga, kus kõnekoormus on madalam ja sellel perioodil helistas häirekeskusesse 26 inimest. Kõigile neile helistas häirekeskus tagasi ja teadaolevalt inimesed abita ei jäänud.
Probleemide ilmnemisel teavitas häirekeskus kohe siseministeeriumi IT-üksust SMIT, kes häirekeskuse tarkvara haldab ja kes asus probleemi kõrvaldama.
Septembris tabas ka Tartu ülikooli (@ut.ee) meiliaadresse õngitsuskirjade laine, kus ohvritele saadeti lakooniline eestikeelne teade sellest, et nende meilboksi maht hakkab täis saama.
Õngitsuslehele sisestas oma kontoandmed üle kolmekümne kasutaja (@ut.ee kasutajate hulgas on näiteks tudengeid, õppejõude, teadureid jne), kellest paljude kontodelt hakati edasi saatma rämpspostikirju.
Ida-Tallinna keskhaiglas toimus septembri alguses sisevõrgus teenusekatkestus, mis takistas tavapäraseid tööprotsesse nii palju, et haigla pidi lühiajaliselt paberrežiimile üle minema.
Samuti mindi erakorralise meditsiini osakonnas üle hädaolukorra režiimile. Intsidendi põhjustas inimviga uue võrguseadme paigaldamisel ning vähem kui kaks tundi hiljem suudeti tavapärane töö taastada.
Ööl vastu 16. septembrit, vahemikus kell 2.27–9.44 ei olnud tehnilise rikke tõttu võimalik kasutada riikliku autentimisteenust TARA, mille tõttu ei saanud kasutajad sisse logida mistahes autentimisvahendiga riiklikesse e-teenustesse, sealhulgas eesti.ee-sse. Teenuse katkestuse põhjustas sertifikaatide uuendamine süsteemis. Katkestuse tõttu oli takistatud TARA klientide ehk ligikaudu 60 avaliku e-teenuse kasutamine.