:format(webp)/nginx/o/2014/01/24/2772140t1h2628.jpg)
Eelmise majandusministri Kadri Simsoni käivitatud suurplaan asuda välismaistesse registritesse antud Eesti laevu massiliselt kodumaa lipu alla tooma, pole Jüri Ratase teise valitsuse ajal sama hooga jätkunud ja õhus on ilmselgeid venimise märke.
Eelmise majandusministri Kadri Simsoni käivitatud suurplaan asuda välismaistesse registritesse antud Eesti laevu massiliselt kodumaa lipu alla tooma, pole Jüri Ratase teise valitsuse ajal sama hooga jätkunud ja õhus on ilmselgeid venimise märke.
Üldjoontes oli vaja kauba- ja (osaliselt ) reisilaevade Eesti lipu toomise käivitamiseks kolme asja: uuendada kohalikke seadusi, saada maksueeliste saamiseks Euroopa Komisjoni riigiabi eriluba ja teha IT-arendusi.
Senine tegevusplaan nägi ette laevanduseelnõu seadusemuudatuste jõustumise 1. jaanuaril 2020, Veeteede amet (VTA) ootas IT-arendusteks valitsuselt kahte miljonit eurot ning Euroopa Komisjoni otsus pidi kätte saadama hiljemalt 1. oktoobril.
Paraku ei ole neist kolmest punktist plaanitud mahus või välja käidud tähtajaks realiseerunud ükski.