Päevatoimetaja:
Kaido Einama
Saada vihje

Sagimine autoäris jätkub: Veho Eesti müüakse maha (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Veho Sõpruse
Veho Sõpruse Foto: Veho

Skandinaavia üks suuremaid automüüjaid Veho teeb Baltikumis ruumi Mercedes-Benzile, mistõttu vabanetakse kohalikest kõrvaläridest, Citroëni ja Honda edasimüügist ja hooldusest.

Diili juured on tänavu sügise alguses, mil soomlastele kuuluv Veho ostis Eesti olulisima automüüja, Väino Kaldojale kuulunud Silberauto, mis on tuntud Mercedes-Benzi maaletooja ja edasimüüjana. Veho juht Juha Ruotsalainen tunnistas toona Postimehele, et see oli nende 80-aastase ajaloo jooksul suurim tehing. Hind võis küündida kuni 100 miljoni euroni.

Tükk oli suur ja nii kinnitas ka Veho Balti riikide juhataja Kenneth Nyman, et Citroëni ja Honda äridest loobumise taga on soov  keskenduda Silberauto lõplikule omandamisele ja arendamisele Baltikumis, samuti Mercedes-Benzi sõidukite esindamisele ja jaemüügile. Kõik ülejäänud, mis põhiliini segab, müüakse maha. 

Ühe soomlase käest teise kätte

Täpsemalt öeldes müüb Veho Citroëni impordiõigused kõigis kolmes Balti riigis ning Citroëni ja Honda müügisalongid Eestis. Ostjaks on Soome automüügikontsern Auto-Bon Oy, mis praegu tegeleb Eestis näiteks Peugeot maaletoomisega. Sisuliselt liikusid müügisalongid ühelt Soome ettevõttelt teise kätte. Tehing tahab veel konkurentsiameti heakskiitu. Hinda kumbki pool ei avalda.

Omanikuvahetus ei mõjuta Citroëni ja Honda kliente. Veho Eesti tegevdirektor Ando Nõel ütles samuti, et hetkel suuri muudatusi plaanis pole. Ka tema ise ning olemasolev personal jääb ametisse. Küll aga vahetatakse mõne aja pärast välja Veho kaubamärk Eestis.

Eesti autoliidu AMTELi juht Arno Sillat ütles, et tehing oli igati etteaimatav, kuna Veho soov on keskenduda eeskätt Mercedes-Benzi maaletoomisele ja edasimüümisele. See on Veho leib olnud pikka aega terves Skandinaavias. Ka Mercedeste tootja ja emafirma Daimler on diileritele varem vaikimisi mõista andnud, et teiste markide kõrvalt müümine pole teretulnud.

Seetõttu pakkus Sillat, et õige pea vabaneb Veho ka Silberauto teistest kõrvaäridest, Jeepi, Mitsubishi ja Maserati edasimüügist. «Daimler on alati surunud, et Mercedes oleks ainuke mark portfellis,» ütles Sillat, kes ise samuti pikalt Silberautot juhtis.

Kes on kes?

Citroëni ja Honda edasimüügiõiguste uus omanik on Auto-Bon Oy, mis kuulub alates 2017. aastast Bassadone Automotive Nordicu gruppi. Viimane tegeleb Peugeot’, Citroëni ja DSi sõiduautode ja tarbesõidukite maaletoomisega Soomes. Ettevõtte käive oli 2018. aastal 91 miljonit eurot ning töötajaid on 30.

Veho Eesti AS on Citröeni kaubamärgi autode maaletooja Baltikumis ning omab kolme automüügisalongi ja vastavat kinnisvara Eestis, mis esindavad Honda ja Citroëni autosid. Ettevõtte käive oli 2018. aastal 73,4 miljonit eurot ning töötajaid on 121.

Soome kontserni Veho Group Oy Ab on 1939. aastal rajatud automüügiettevõte, mis tegutseb peale Soome ka Rootsis ja Baltimaades. Ettevõte rajati Mercedes-Benzi partnerina ja see kaubamärk on Veho strateegias endiselt kesksel kohal. Pärast Silberauto omandamist kasvab Veho aastakäive pooleteise miljardi euroni.

Tagasi üles