Mitu suurt sotsiaalmeediavõrgustikku on otsustanud, et ei taha tegeleda poliitikute reklaamides toodud väidete faktikontrolliga ning loobuvad seetõttu üldse poliitreklaamide avaldamisest või piiravad märgatavalt kampaaniate sihtmärgistamist.
Vaesed poliitikud – sotsiaalmeedia ei taha enam nende reklaame
Täielikult keelustas poliitreklaamid maailma üks populaarseimaid võrgustikke Twitter. Tehnoloogiagigant Google teatas aga eile, et ei luba enam poliitilistel kampaaniatel sihtida inimesi nende poliitiliste vaadete alusel, kirjutab BBC.
Google ei võimalda poliitkampaaniate korraldajatel panna võrdlusesse oma potentsiaalsete valijate andmebaasi Google’i kasutajabaasiga, et sihtida seeläbi inimesi näiteks Google’i otsingutulemustes ja YouTube’is. Google lubab ka võtta kasutusele meetmeid erakondade reklaamide vastu, milles sisalduvad ilmselgelt eksitavad väited.
Jätkuvalt on Google’i poliitkampaaniate korraldajatel võimalus sihtida inimesi nende vanuse, soo ja asukoha alusel.
Facebook teatas, et ei sea poliitreklaamidele piiranguid ega kavatse tegelda ka nende faktikontrolliga.