Sõiduproov: eestlaste ühe lemmikauto uus versioon on kohe kohal

Uus Renault Captur

FOTO: Aivar Pau

Eestlaste vaieldamatult TOP10 lemmikautode hulka kuuluv Renault Captur sai äsja oluliselt uuendatud versiooni ning lähema kuu jooksul jõuab see ka Eestisse. Proovisime sel nädalal uue mudeli Poola teedel ära.

Uus Renault Captur on märgatavalt pikem, äratuntavalt kaasajastatud disainiga ja tarkust on tublisti juurde tulnud – need ongi kolm põhilist uuendust. Uurime neid lähemalt.

FOTO: Renault

Esiteks on uus versioon eelkäijaga võrreldes 11 sentimeetrit pikem ja uueks pikkuseks on 4,23 meetrit. Enim võidavad sellest just tagaistujad, kuna nende põlveruum on kasvanud 1,7 sentimeetri võrra ja kelle istmed on jätkuvalt 16 sentimeetri ulatuses edasi-tagasi liigutatavad.

Mina olen pikemat kasvu tegelane ja paraku tuli seetõttu põlved ikkagi esiistme seljatoe külgedele pressida. Päris selge on ka see, et kolme täiskasvanut see auto tagaistmele naljalt ära ei mahuta. 

FOTO: Aivar Pau

Esiistmete istumiseosa on pikenenud 1,5 sentimeetrit. Uue disaini on saanud ka peatoed – need on nüüd komakujulised ja see parandab nähtavust tahapoole.

Pagasiruumi maht on kasvanud 81 liitri võrra 536 liitrini, millele lisandub 27 liitrit panipaigaruumi salongis. Tagaistmete seljatoed saab peaaegu tasapinnaliseks alla lükata ja selliselt saab pagasiruumi pikkust kasvatada 1,57 meetrini, mis on 11 sentimeetrit enam, kui eelmisel Capturil.

Auto teljevahe on juurde saanud 2 sentimeetrit ja on uuel autol 2,64 meetrit. Auto kogulaius lahtirullitud tahavaatepeeglitega on 2,003 meetrit ning kõrgus 1,58 meetrit.

Äratuntavalt uuenenud välimus

Kõige äratuntavam uuendus väljast vaadates puudutab tulesid – uuel Capturil on nii ees kui taga C-kujulised täis-LED-tuled. Esituledel on neli leedtulede elementi ja need kaarduvad koos kroomitud esivõreliistudega.  

FOTO: Aivar Pau

Auto esiosa on külgedele juurde saanud õhusuunajad, mis peaks tootja hinnangul õhku rattakoobastesse suunates parandama auto stabiilsust, aerudünaamikaomadusi ja vähendama kütusekulu.

FOTO: Aivar Pau

Et välimuselt on tegemist on linnamaasturi-laadse tootega (maast kõrgemalt tõstetud Clioga, millel jätkuvalt vaid esivedu), siis seda rõhutab Renault selliste disainielementidega nagu hoogsam katusekaar, kõrgem küljejoon, kõrge kontuuriga esitiivad, süvendid külgedel, väiksemad klaaspinnad, rattaäärekaitsed ning alumiiniumist katsereelingud.

FOTO: Aivar Pau

Jätkuvalt on väga lai Capturi värvikombinatsioonide valik: kokku on saadaval 11 kerevärvi, 4 kontrastset katusevärvi ja kolm välisdisainipaketti. Seega kokku 90 võimalikku kombinatsiooni.

FOTO: Aivar Pau

Pole midagi öelda, tegemist on kokkuvõttes kahtlematult kena, hoogsa ja kaasaegse välimusega rahvaautoga, mis näeb oluliselt kallim välja, kui ta tegelikult on. Välisdisain on selle auto suurim tugevus.

Leidlikud ja kummalised lahendused salongis

Jah, väga leidlikult on uuel Capturil lahendatud näiteks keskkonsool – see on kõrgemale tõstetud ja on kahetasandiline. Käigukangi kandev osa on justkui õhku tõstetud ja selle all on saavutatud punktvalgustusega lisaalus, kuhu saab panna näiteks mobiili juhtmevabalt laadima. Konsooli ülemise poole osadeks on ka kaks USB-porti ja sigaretisüütaja sisend. Mis puutub EDC es-shifter automaatkäigukangi, siis selle käigutähised «süttivad» vaid mootorit sisse lülitades.

Oluline uuendus on osade pakettide puhul see, et nii armatuurlaua kui uste kattematerjal on nüüd pehme polsterdusega – ei mingit kõva plastikut enam.

Kokpiti peamine element on muidugi multimeediaekraan. Veidi harjumatult pole see armatuurlauaga kuidagi integreeritud ja nii ulatub 9,3-tollise puutetundliku ekraani ülemine pool sellest eraldiseisvalt välja.

FOTO: Aivar Pau

Nii nagu uuel Cliol, on ka uuel Capturil roolitagune digitaalne värviline näidikupaneel – sõltuvalt mudelist kas 7- või 10,2 tollise ulatusega. Suurem versioon on võimeline kuvama ka navisüsteemi infot.

Mis puutub rooli, siis on see varasemast õhem tänu senistest kompaksemate turvapatjade kasutamisele. Juhil on seeläbi parem vaade näidikupaneelile. Saadaval on ka soojendusega rooli versioon. Rooli juhtnupud on taustavalgustusega juhtnupud, EDC käigukastiga mudelitel on roolil ka käiguvahetuslabad.

Kõige vähem meeldis mulle sisedisainis kindalaegas – see avaneb vaid täisulatuses vastu põlvi välja tõmmates - logisedes nagu vanaema kummutisahtel - ja ei ole kindlasti hea lahendus.

Konditsioneer on autol ühetsooniline, salongi leedvalgustus vahetab tooni vastavalt valitud sõidurežiimile ning neid toone (kaheksa valikut) saab multimeediaekraanilt ka muuta. Uue Capturi Bose audiosüsteemil on varasema 7 asemel 9 kõlarit – tagaustesse lisati kaks kõrgsageduskõlarit.

Sõitmine ja adaptiivne püsikiirusehoidja

Alustuseks tootja enda info mootorite kohta: «Uus Captur on liikunud klassi võrra kõrgemale ka oma laia bensiini- ja diiselmootorite valikuga. 5- või 6-käigulise käsikäigukasti või 7-käigulise topeltsiduriga automaatkäigukastiga pakuvad need mootorid suuremat võimsust: 100 kuni 155 hj bensiinimootoritel ja 95 - 115 hj diiselmootoritel. Capturi mootorivalikusse lisandub 2020. aastal ka pistikuhübriid, nimetusega E-TECH Plug-in. Uue Clio järel on uus Captur teine mudel Renault’ valikus, mis on varustatud kolmesilindrilise 1.0 TCe turbomootoriga.»

Mis juhtimise seisukohalt reaalselt oluline, on mitmete uute juhiabisüsteemide kasutuselevõtt ka selle klassi automudelis.

Näiteks on masinal nüüd valikus (Capturi EDC automaatkäigukastiga mudelitel) adaptiivne kiirusehoidja ja sõidurajahoidja  . Vahemikus 0 kuni 160 km/h kontrollib süsteem sõidukiirust ja peab ohutut pikivahet ees liikuvate sõidukitega, ühtlasi hoiab see ka auto kindlalt oma sõidurajal. Ummikus liigeldes suudab süsteem sõidukit peatada ja 3 sekundi jooksul automaatselt taas liikuma panna ilma juhi sekkumiseta.

Pikivahe suurust ehk ajalist distantsi saab juht ise valida (2,4 sekundist 1,2 sekundini, vaikeseades on see 2 sekundit).

Süsteem toimib esikaamera ja radari abil selge teekattemärgistusega teedel. Praktika Lublini kandi teedel näitas, et kui teejooned ei olnud kõige puhtamad või parempoolne joon sootuks puudus, siis sõidurajahoidja sisse ei lülitunud.

Kui eespool liikuvaid sõidukeid näha ei ole, töötab nii rajahoidja kui ka kiirushoidja sõidukiirustel üle 60 km/h. Süsteem annab häiret, kui juht ei ole 13 sekundit käsi roolil hoidnud. Kui ka pärast kahte järgnevat hoiatussignaali käsi roolile ei panda, lülitab süsteem end 48 sekundi pärast välja.

Kiirusehoidik ja kiirusepiiraja on saadaval kõigi uute Capturi versioonide põhivarustuses.

Nii nagu uus Clio, on ka uus Captur varustatud 360° kaamerasüsteemiga. Neljast kaamerast koosnev süsteem näitab sõidukit pealtvaates, tuvastades kõik sõiduki läheduses olevad objektid. See on heaks abiks nii parkimisel kui ka kitsastes kohtades manööverdamisel. Kaamera aktiveerub automaatselt, kui tagurpidikäik sisse lülitada, samuti saab seda tööle panna multimeediaekraani all asuvate klahvide abil. Ekraanile kuvatakse kaks vaadet, vastavalt lülitatud käigule kas sõiduki eest või tagant, lisaks saab valida ka 360° pildi või kaassõitjapoolse kaamera lähivaate.

Suurtel kiirustel suutis Captur säilitada väga hea teelpüsivuse ka näiteks 160 km/h mööda kiireteid kihutades. Külavaheteede kurvides ala-ega ülejuhitavust märgtavalt tunda ei olnud. Kui adaptiivne püsikiirusehoidja oli sisse lülitatud ja ristmikul või ringteel eessõitja eest ära kadus, siis kippus masin veidi liiga tormakalt teele tormama ja esimene reaktsioon oli muidugi ise pidurdama kukkuda.

Sõidurežiime on masinal kolm - Eco ja Sport nende seas. Keskmine kütusekulu jäi sõitude ajal 6 liitri kanti sajale kilomeetrile. 

FOTO: Renault

Mis puutub hindasid, siis jäävad need koos maksudega 15 360 ja 21 770 euro vahele. Esimesed autod peaksid Eestisse jõudma aasta alguses. Ahjaa, saadaval on ka katuseaknaga versioonid.

Kokkuvõttes julgen hinnata, et uus mudel hoiab Capturi jätkuvalt Eesti uute autode müügitabeli TOP10-s sees. 

Tagasi üles