Riigiportaal laguneb

  • Portaali juht: kahjuks näeme aastate eest vastu võetud otsuste mõju

Riigiportaal eesti.ee

FOTO: Marko Saarm / Sakala

Riigiportaali eesti.ee kasutajad hakkavad tunda saama esimesi tagajärgi mõne aasta eest vastu võetud otsusele viia valitsusasutuste e-teenused kesksest portaalist välja ja muuta see pelgalt lingikoguks.

«Kahjuks otsustati juba aastaid tagasi osad e-teenused riigiportaalist välja kolida ning nüüd näeme selle sammu mõju,» tõdes Riigi Infosüsteemi Ameti riigiportaali osakonna juhataja Raimo Reiman.

Uuenduste viljad tähendavad kodanikele seda, et neil tuleb e-teenuste tarbimiseks ringi kolistada mööda kümneid ja sadu erinevaid ja väga erineval tasemel arendatud riigiportaale. Selle asemel, et näha ja teha kõike ühes eesti.ee keskkonnas.

Siseministeeriumi arendusüksus SMIT oli esimene, kes oma teenused keskportaalist välja viis ja uue rahvastikuregistri portaali avas.

«Kui tänaseni on saanud rahvastikuregistri e-teenuseid kasutada läbi eesti.ee portaali, siis nüüd avasime uue veebikeskkonna, kuhu me tulevikku vaatavalt kõik rahvastiku toimingud kokku koondame. Hetkel on portaalis võimalik vaadata oma andmeid ning registreerida elukohta, aasta algusest lisandub näiteks ka sünni registreerimise võimalus,» oli SMITi rahvastikuteenuste osakonna juhataja Erik Sher uhke.

Ehk siis: uuel aastal kolib riigiportaalist rahvastikuregistri portaali veel mitu teenust ja rahval tuleb veel enam eri portaalide vahel hekseldada.

Raimo Reimani sõnul teeb RIA aga pidevat tööd selle nimel, et eesti.ee portaali kaudu oleks võimalik mugavalt kasutada võimalikult paljusid e-teenuseid. «RIA soov on, et eesti.ee oleks mugav, tõhus ja kasutajasõbralik uks Eesti e-riiki, ning juhindume sellest ka oma strateegias,» sõnas ta.

Riigiportaali uuendatud strateegiast teatas esimest korda RIA toonane peadirektor Taimar Peterkop 2016. aasta mais Postimehes avaldatud artiklis. «Riigiportaali põhiroll on olla infokataloog,» kirjutas Peterkop siis. Põhjendas ta oma seisukohta sellega, et RIA portaalimeeskonna aur ei kulunud üha uute teenuste lisandumisel enam mitte portaali sisulisele arendamisele, vaid tuhandete tehniliste pisiküsimuste lahendamisele.

Tagasi üles