Plaanitav muudatus ei oleks nii oluline, kui tegemist poleks maailma kõige populaarsema veebilehitsejaga – Chrome’i globaalne turuosa on 64 protsenti (Eestis 69 protsenti) ja iga selles tehtav muudatus on väga suure mõjuga Google’i toodete kasutajatele, kuid ennekõike partneritele, kellel erinevalt Google’ist puudub otsene ligipääs sisselogitud kasutajate jälgimise teabele.
Milline ja kui suur see mõju täpselt olla võib, ei ole isegi Google öelnud. Õigemini, Google on oma blogis lakooniliselt kirjutanud, et sellel muudatusel võib olla «soovimatuid tagajärgi», kuid rohkem pole neid täpsustatud.
Mõned asjad on ka selged.
Esiteks on teada, et Google testib oma küpsistevabu reklaamifunktsioone koostöös partneritega, et testida erinevaid stsenaariume ning selle aasta jooksul hakatakse mõõtma ka küpsisteta konversioone (tuvastamaks, kas reklaami näinud inimene teeb soovitud tegevuse).
Teiseks on teada, et Google loobub vähemalt esialgu ainult kolmandate poolte küpsistest, mitte kõikidest. Esimese poole küpsised on need, mida salvestab kasutaja külastatav veebisait. Need võimaldavad veebisaitidel koguda analüütilisi andmeid, meeles pidada keeleseadeid ja täita muid kasulikke funktsioone, mis aitavad pakkuda head kasutajakogemust. Kolmandate poolte küpsiseid loovad aga muud domeenid kui need, mida otseselt külastatakse – sellest ka nimetus kolmas pool. Neid kasutatakse saidiüleseks jälgimiseks, uuesti sihtimiseks ja reklaamide esitamiseks.
Kolmandaks teame, et kuigi Google on suurim online'i reklaamifirma, ei sõida ta klientidest ja partneritest tugevama jõuga üle, vaid väga selgelt soovib teha koostööd, küsib tagasisidet ja on kehtestanud üleminekuperioodiks kaks aastat.