Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Muutused nutirindel: Xiaomi möödus Huaweist

Xiaomi asutaja ja tegevjuht Lei Jun mudeli Xiaomi Mi MIX Alpha esitlusüritusel.
Xiaomi asutaja ja tegevjuht Lei Jun mudeli Xiaomi Mi MIX Alpha esitlusüritusel. Foto: Jason Lee/Reuters/Scanpix

Hiina nutitelefonide tootja Xiaomi trumpas üle oma kodumaise rivaali Huawei ning tõusis veebruaris maailma suuruselt kolmandaks nutitelefonide tarnijaks. 

Samsungi ja Apple'i järel tõusis veebruari tarnestatistika järgi maailmas kolmandale kohale Xiaomi, tõugates esikolmikust Huawei. 

Selle aasta veebruaris tarnis Xiaomi maailmaüleselt 6 miljonit nutitelefoni, samas kui Huawei suutis välja saata 5,5 miljonit eksemplari. Mõlema firma numbrid olid aga kõvasti all võrreldes jaanuariga, seoses koroonaviiruse globaalse mõjuga nii ostukäitumisele kui ka logistikasektorile. Jaanuaris tarnis Huawei ülemaailmselt 12,2 miljonit telefoni ja Xiaomi 10 miljonit.

Võrreldes eelmise aasta sama ajaga on võrdlus veel rängem: Huawei saatis võrreldes 2019. veebruariga välja 70% vähem telefone ja Xiaomi 30%. Kõikide tootjate peale kokku tarniti ülemaailmselt 62 miljonit telefoni, mida on 39% vähem kui läinud aasta veeburaris. 

Huawei on praeguses olukorras suureks kaotajaks eelkõige tänu sellele, et nende ärile on eriti oluline kohalik turg, mis sai aga seoses koroonaviirusega juba veebruaris kõva põntsu. Kuna Huawei uutel seadmetel puuduvad Google'i rakendused ja teenused, seoses USA valitsuse eelmise aasta maikuu otsusega paigutada firma julgeolekukaalutlustel musta nimekirja, on Huawei kaotanud ostjaskonda Hiina väliselt, eriti Euroopas, kus Statcounteri kohaselt kasutab Google'i otsingumootorit 97% kasutajatest. 

Xiaomi telefonidel on Google'i rakendused olemas ja nende müügitulust suurusjärgus pool tuleb välistelt turgudelt. Huawei jällegi on väga sõltuv Hiina siseturust ja riiklikust majandusest. 2019. aasta viimases kvartalis omas Huawei Hiinas 35% suurust turuosa võrreldes Xiaomi 9%-ga. 

Tagasi üles