Detroidi autonäitusel esitles Audi ideeautona luksuslikku Sportbacki, mille baasil võib järgmisel aastal oodata tootmisesse uut Audi A7 mudelit.
Audi Sportback - ideeauto lähitulevikust
Jõuliselt elegantse kupeesiluetiga 5-ukseline Audi Sportback on 4,95 meetrit pikk, 1,93 meetrit lai ning vaid 1,40 meetrit kõrge, kirjutab
.
Auto välisilmes domineerivad massiivsed 21-tollised veljed, suured õhuvõtuavad esipõrkerauas, kaks paari väljalasketorusid tagaosas ning Audile omaselt LED-tehnoloogia uudse disainiga esi- ja tagatuledes.
Uuendatud on ka Audi single-frame iluvõre välimust, samuti auto küljepeeglite disaini.
Audi Sportbacki puhul võtsid Ingolstadti insenerid kasutusele uue, seni puhtaima clean diesel mootoritehnoloogia.
Uus clean diesel tehnoloogial põhinev 6-silindriline 3.0 TDI diiselmootor arendab 165 kW/225 hj ning vastab EU6 emissioonistandardile, mis hakkab Euroopas kehtima 2014. aastast.
Keskkonnasõbralik mootor on varustatud mõjusa heitgaasides lämmastikoksiidi hulga vähendamise süsteemiga, mis hõlmab piesoelektriliste pihustitega ühisanumapritset, efektiivset heitgaasitagastust ja optimeeritud ülelaadimist.
Esmakordselt kasutusel olevad põlemiskambri andurid võimaldavad eriti täpset põlemisprotsessi juhtimist. Ka on väljalasketraktis lisaks katalüsaatorile ja tahmafiltrile kasutusel kuni 90 protsenti lämmastikoksiidi hulka vähendav AdBlue tehnoloogial põhinev heitgaasi puhastussüsteem, mis lagundab lämmastikoksiidi lämmastikuks ja veeks.
Ökonoomne jõuallikas kulutab 100 km läbimiseks keskmiselt vaid 5,9 liitrit kütust, sealjuures jääb keskmine CO2-emissioon alla 156 g/km.
Mootori 550 Nm pöördemoment antakse ratastele edasi 7-käigulise S tronic-käigukasti ja püsiva quattro nelikveosüsteemi abil.
Auto tühimass on 1800 kg ning tänu eeskujulikule õhutakistuse koefitsiendile (0,30) kiirendab auto paigalt 100-kilomeetrise tunnikiiruseni vähem kui seitsme sekundiga.
3.0 TDI mootoriga varustatud auto lõppkiirus on 245 km/h. Tähelepanuväärse efektiivsuse saavutamiseks on TDI-mootori juures kasutusel uudne jahutussüsteem, mille üks osa mootori soojenemisel põhisüsteemist eraldatakse.
Uuendatud tööpõhimõttega kütusepump kulutab tavapärasest vähem energiat; samuti rakendub elektromehaaniline roolivõimendi ainult rooli pööramisel - vähendades seeläbi kütusekulu 0,2 liitrini 100 km kohta.
Väiksema kütusekulu nimel, eelkõige just linnaliikluses, soojendatakse S tronic-käigukasti õli, mis tagab kiiremini optimaalse ja minimaalsete hõõrdekadudega töötemperatuuri.
Kasutusel on start-/stop-automaatika, mis tagab mootori automaatse väljalülitamise näiteks lubavat foorituld oodates. Pidurdamisel vabanevat energiat kasutatakse generaatori võimsuse tõstmiseks ja aku laadimiseks.