/nginx/o/2020/10/20/13423253t1h5bed.jpg)
SSC North America, Ameerika Ühendriikide sportautode tootja, purustas vana Bugatti Chironi kiirusrekordi uhiuue ja ülivõimsa SSC Tuatara auto abil.
Eelmine kiirusrekord pärineb Saksamaalt Ehra-Lessienist 2019. aastast, kui Bugatti Chiron arendas kiirust 489 km/h. Bugatti Chironi aerodünaamiline kuju ongi mõeldud kiiruste alistamiseks ja madala õhutakistuse saavutamiseks ning 1479-hobujõuline mootor on just see, mida suurteks kiirusteks vaja.
SSC North America aga disainis Tuatarat eelkõige Bugattit silmas pidades – veelgi aerodünaamilisem ja siledam kuju ning mootor 1750 hobujõuga. Tuatara saavutaski tippkiiruse 532 km/h juures, ületades Bugatti rekordi üheksa protsendi võrra.
/nginx/o/2020/10/20/13423235t1h5a2a.jpg)
Oliver Webb, kes juhis SSC Tuatarat, räägib, et autol oli jõudu veelgi enamaks – tema sõnul sai takistuseks külgtuul. Webbi sõnul oli sellise kiiruseni jõudmine sürreaalne: teekattemärgistuse jooned sulasid ühte ning fookusesse jäi vaid eesoleva tee keskpunkt.
Sellisel kiirusel liikuvat masinat ei ole lihtne filmida – õnneks kutsus SSC kaasa lisaks TopGeari meeskonnale ka T-33 reaktiivlennuki, mis filmis rekordihetke. TopGeari videot saab näha siin, reaktiivlennuki materjali näeb veel tänavu ilmuvas SSC dokumentaalfilmis.