Endomondo, Eesti üks populaarsemaid spordirakendusi, lõpetab töötamise 2020. aasta lõpuks.
Üks populaarsemaid spordirakendusi paneb oma uksed kinni
Under Armour, üks maailma suurimaid spordirõivaste ja -varustuse tootjaid, otsustas lõpetada Endomondo toe. Kuigi Eestis on see üks kümnest kõige populaarsemast spordirakendusest, siis maailmas tundub olevat teistsugune trend, mistõttu Under Armour langetabki selle raske otsuse.
Firma ostis Endomondo 2015. aastal 85 miljoni dollari eest, kui Endomondot kasutas umbes 20 miljonit inimest. Pärast tehingut ei ole rakenduse arengus ega strateegias eriti muutusi tehtud, mistõttu ei ole spordi- ja nutikellade arengule järele jõutud. Kuna tänapäeva aktiivsusmonitorid pakuvad juba väga häid integreeritud lahendusi sporditegevuse jälgimiseks, siis ei kasutata eraldiseisvaid äppe enam nii palju, mis võiski olla Endomondo ebaedu põhjus.
Lisaks Endomondole müüb firma maha ka oma teise viimasel aastakümnel soetatud tütarfirma – MyFitnessPal. Kui 2015. aastal ostis Under Armour selle 475 miljoni dollari eest, siis tänavu leidis firma ostja vaid 375 miljoni dollari eest, kaotades 100 miljonit oma investeeringust, arvestamata inflatsiooni ja lisatasudega. Francisco Partners, MyFitnesPali ostja, on investeeringufirma ning suure tõenäosusega huvitub eelkõige MyFitnessPali intellektuaalsest omandist või mõnedest integratsioonidest kui kasutajabaasist endast.
Under Armour ei laskunud MyFitnessPali tehingu ega Endomondo kinnipanemise detailidesse, kuid mõlema puhul peaks rohkem informatsiooni tulema lähikuu jooksul.