Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Kevadel jõuab müügile Peugeot' crossover 3008

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marina Lohk
Copy
Artikli foto
Foto: Peugeot

Märtsis toimuval Genfi autonäitusel tutvustab Peugeot oma uut crossoverit 3008, Eesti ostjateni jõuab mudel maikuus.



Peugeot 3008 on kompaktne ja ruumikas crossover, mis mis ühendab endas mitut erinevat mudelitüüpi: maasturit, mahtuniversaali ja luukpära, teatas firma.

Koos kahe ülitõhusa mootoriga (1,6-liitrine THP ja uus 2-liitrine HDi FAP) paneb tagavedrustusse paigaldatud Dynamic Roll Control süsteem Peugeot teatel paika kerestabiilsuse uued standardid, säilitades samas optimaalse löögipehmenduse.

Veel üheks uuenduseks on Grip Control süsteem. Täiustatud veojõukontrollist ja spetsiaalsetest Mud & Snow rehvidest koosnev süsteem optimeerib mõlema esiratta veojõudu. Juht kasutab süsteemi juhtimiseks hooba, millel on viis funktsiooni: standard, lumi, off-road (pori/märg rohi), liiv ja ESP off.

3008 puhul on oluliseks märksõnaks keskkonnasõbralikkus. Kõige keskkonnasõbralikuma mootori kütusekulu on vaid 4.9 l/100 km ja CO2 sisaldus heitgaasides on kõigest 130 g/km.

Aastal 2011 saab 3008-st esimene PSA Grupi sõiduk, kus on kasutatud hübriidtehnoloogiat (HYbrid4), mida tutvustas eelmisel Pariisi autonäitusel esitletud Prologue HYbrid4 ideeauto.

See tehnoloogia kujutab endast Peugeot teatel tõelist läbimurret nii kütusekulu kui ka CO2 väljalaske osas (35 protsenti madalam) ning võimaldab nelikvedu tänu HDi FAP diiselmootori tagatavale esiveole ja elektrimootori tagatavale tagaveole. Elektrimootor võimaldab ka täiselektrilist režiimi ja seega heitgaaside nullemissiooni.

Standard- või lisavarustusena on autoga saadaval: head up display (kiiruse ja teiste näitude projitseerimine tuuleklaasi ees asuvale ekraanile), distance alert (vahemaa hoiatus, mis aitab juhil hoida turvalist vahet eessõitva autoga olenevalt sõidukiirusest), automaatne elektriline seisupidur, kallakul paigaltvõtuabi, telemaatikasüsteemid koos satelliitnavigatsiooniga (WIP Nav või WIP Com 3D).

Peugeot 3008 tootmine seatakse sisse Ida-Prantsusmaal asuvas Sochaux' tehases.

3008 mootorivalik

HDi FAP diisel:
• 1.6 HDi FAP 80 kW (110 hj), 240 Nm, 6-käigulise manuaalkastiga – CO2: 137 g/km
• 1.6 HDi FAP 80 kW (110 hj), 240 Nm, 6-käigulise elektrooniliselt juhitava manuaalkastiga – CO2: 130 g/km
• 2.0 HDi FAP 110 kW (150 hj), 340 Nm, 6- käigulise manuaalkastiga – Euro 5, CO2: 146 g/km
• 2.0 HDi FAP 120 kW (163 hj), 340 Nm, 6- käigulise automaatkastiga – Euro 5, CO2: 176 g/km (alates 2009.a sügisest, kinnitamata näitajad).

Bensiin:
• 1.6 VTi 88 kW (120 hj), 160 Nm, 5-käigulise manuaalkastiga – Euro 5, CO2: 165 g/km
• 1.6 THP 110 kW (150 hj), 240 Nm, 6- käigulise manuaalkastiga – CO2: 176 g/km
• 1.6 THP 115 kW (156 hj), 240 Nm, 6- käigulise manuaalkastiga – Euro 5, CO2: 170 g/km (alates 2009.a sügisest, kinnitamata näitajad)

Märksõnad

Tagasi üles