Mazda CX-3 on teine enim müüdud Mazda ajaloos ja nüüd tuli autotootja välja mudeliuuendusega, millel on säästlikum mootor.
FOTOD ⟩ Mazda tuli välja CX-3 mudeliuuendusega
«Mudelil on menuki staatus, seega ootasime mudelivärskendust väga,» ütles Mazda Baltikumi turundusjuht Karolis Misevičius. «Edulugu kindlasti jätkub ning autojuhid saavad lisaks krossoveri suurepärasele välimusele ja juhitavusele nautida ka uut mootorivalikut.»
Uuendatud Mazda CX-3 välimus on jäänud suuresti samaks – autol on eristuvad jooned ja sportlik siluett.
Auto interjöör põhineb Mazda Kodo disainifilosoofial, mille keskmes on ergonoomilisus ja silmapaistvus. Uuendatud CX-3 interjöör järgib minimalistlikku ja moodsat kujundusjoont. Sõidule keskendumist toetab ka juhi silme ees paiknev pilkupüüdev mootoripöörete näidik.
CX-3 on saadaval 2-liitrise neljasilindrilise Skyactiv-G mootoriga, mis on võimeline sõidu ajal jooksvalt vajadusel kaks silindrit välja lülitama. See võimaldab väikse koormusega sõitude vältel vähendada nii kütusekulu kui ka CO2 emissiooni keskmiselt umbes 14 protsendi võrra.
WLTP mõõtmismetoodika kohaselt on mootori keskmine kütusekulu 6,2 liitrit 100 kilomeetri kohta ja süsihappegaasi emissioon 140 grammi kilomeetri kohta.
Autost leiab ka uusi tehnoloogilisi lahendusi, mis sõidukogemust paremaks muudavad. Skyactive-Vehicle Dynamics terviklahenduse filosoofia ja G-jõudude mõjumist leevendav G-Vectoring Control süsteem võimaldavad sujuvamat sõitu. Need kannavad endas Mazda iga mudeli arendamisel silmas peetud Jinba-Ittai filosoofiat, mille kohaselt peavad auto ja selle juht saama üheks täpselt nagu hobune ja tema seljas istuv ratsanik.
Reisijate turvalisuse tagavad i-Activesense turvasüsteemid, mis hõlmavad pidevalt teel toimuvat jälgivaid kaameraid ja radareid. Selleks, et juht saaks keskenduda sõitmisele, kuvatakse kõik vajalik esiklaasil paikneval värvilisel Active Driving Display nime kandval infoekraanil juhi silme kõrgusel.
Nelikveolised mudelid on varustatud i-Activ nelikveosüsteemiga, mis jälgib välistemperatuuri, piduri- ja gaasipedaali asendit ning järeldab kogutud info põhjal, millal nelikvedu rakenduma peaks. Lisaks eeloptimeerib see jõu jagunemise kõigi rataste vahel ning aitab suurendada pidamist kõigis teeoludes.
Maailmakuulus Briti autoväljaanne Top Gear kiitis CX-3. Sealse toimetuse hinnangul on tegu oma klassi parima sõidukiga, mille suurepärast sõidukogemust täiendavad ergonoomilised istmed ja mitmes suunas reguleeritav roolisammas, mis võimaldab kõigil endale juhi kohal mugava sõiduasendi leida. See omakorda loob auto ja juhi vahel vahetuma sideme, mis ei ole linnamaasturite puhul just tavapärane.
Teise Ühendkuningriigi väljaande Carwow ajakirjanikud nõustusid Top Geari spetsialistidega ning toonitasid, et Mazda CX-3 on parim auto nendele, kes otsivad pereautot, kuid sooviksid siiski kurvilistel kõrvalteedel vahel oma sõiduoskuse piire kombata. «Ümmargused ventilatsiooniavad ja hiiglaslik tahhomeeter tekitavad tunde, nagu istuksid puhtatõulises sportautos,» kirjutati Carwow arvustuses.
Värskendatud Mazda CX-3 on juba praegu Eestis kohal ning nii proovisõitudeks kui ka tellimiseks valmis.