Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Audi kavandab keskkonnasõbralikku E-mudeliseeriat

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marina Lohk
Copy
Audi ideeauto Roadjet.
Audi ideeauto Roadjet. Foto: Audi

Kui Mercedes teatas juba eelmisel aastal, et plaanib varustada kõik oma esindusautod nn roheliste  jõuallikatega, siis nüüd tuli hübriid- ja elektriautode programmiga välja ka Audi.


Avaldatud plaanidesse kuulub terve perekond sõidukeid alates pisikestest linnasõidukitest ja lõpetades dünaamiliste sportautodega, vahendab

Autonet.ee.

Briti ajakirja Car andmetel saab esimeseks uut tüüpi sõidukiperekonna esindajaks ilmselt kompaktne linnaauto. Kuna ettevõte hakkab uusi masinaid tähistama indeksiga E ning need jäävad vahemikku 1 kuni 5, siis esimene pääsuke hakkab kõigi eelduste järgi kandma nimetust E1.

Kõnealune mudel töötatakse välja Volkswageni ideeauto up! põhjal, kuid selle välimus saab loomulikult olema audilikum. Algselt on E1-le ette nähtud tavalised sisepõlemismootorid, kuid juba mõne aja pärast peaks valmima ka esimene elektri jõul liikuv modifikatsioon.

Audi E2 peaks aga olema väiksemat sorti keskmootoriga sportauto. Selle jõuallikad peaksid olema juba «rohelisemad», eeskujuks võetakse samuti emafirma Volkswageni idedemudel Bluesport.

Audi E2 peaks pakkuma konkurentsi Mazda MX-5-le, kuigi hetkel veel on kõhklusi seoses auto hinnaga. Nimelt näitab lihtne arvutus, et elektrimootori lisamine tõstab oluliselt sõiduki hinda. Näiteks umbes sajakilomeetrise sõiduvaruga elektrimootor koos akudega lisab auto hinnale orienteeruvalt 5000 eurot ehk pea 80 000 Eesti krooni. Seetõttu jätkatakse hinda langetavate võimaluste otsimist.

Järgmine mudel E3 peaks olema ideoloogiliseks järglaseks senisele Audi A2-le. Mäletatavasti kadus viimane tootmisest 2005. aastal. Ka E3 kere kavatsetakse valmistada alumiiniumist, mis kinnitatakse moodulitest koosnevale põhjale. Sama põhimõte võetakse kasutusele ka 2011. aastal valmiva uue Audi A3 koostamisel.

Audi E4 kohta on suhteliselt vähe infot. Eeldatavasti peaks sellest tulema ideeauto Roadjet seeriaversioon. Mõistagi viiks seda edasi hübriidmootor ning võimalikuks peetakse ka laadimist kodusest elektrivõrgust.

E5 peaks aga olema juba puhastverd sportauto. Valmima peaks see aastaks 2014 ning hetkel mingit analoogi või eeskuju sellele veel pole. Valitud pole ei põhja ega mootoreid. Audi tahtvat selle masinaga kogu maailmale tõestada, et madal süsinikdioksiidi emissioon ei pea sugugi tähendama dünaamika ja juhitavuse puudumist.

Nagu Car väidab, peaks esimene E-seeria eksemplar valmima veel sel aastal, Audi 100. juubeli pidustuste ajaks.

Tagasi üles