Uus sotsiaalvõrgustik kogub Hiinas populaarsust: inimesed on valmis liitumise eest maksma

Toomas Randlo
, reporter
Copy
Clubhouse
Clubhouse Foto: SCANPIX

Sotsiaalvõrgustik Clubhouse on meelitanud maismaa-Hiinas hulganisti uusi kasutajaid, kuna keskvõim pole veel platvormi tsenseerinud.

Hiinlased peavad Clubhouse'is aktiivselt arutelusid õiguste, rahvusliku identiteedi ja muudel tundlikel teemadel, kirjutab Reuters.

Clubhouse'iga saab praegu liituda ainult kutsetega. Tegemist on platvormiga, millel on virtuaalsed jututoad, kus inimesed üle maailma saavad vestelda. Inimesed ei suhtle omavahel aga mitte kirjutades, vaid kõneledes. Ehk siis iga jututuba on justkui interaktiivne taskuhääling või konverentsikõne.

Clubhouse'i kutseid müüakse erinevates Hiina portaalides ja hinnad jäävad 50-400 jüaani (umbes 6 kuni 50 euro) vahele. Reuters vaatles mitut jututuba, kus arutleti Xinjiangi koonduslaagrite, Taiwani iseseisvuse ja Hongkongi julgeolekuseaduse üle.

Hiinas on keelatud näiteks rakendused Facebook, Twitter ja Youtube ning internetti tsenseeritakse, et filtreerida välja sisu, mis võib Kommunistlikku parteid õõnestada.

Kuigi Clubhouse'i ei tsenseerita, siis on see saadaval vaid iOS'i seadmetele, aga mitte kohalikus Apple'i rakendustepoes. Hiinas saab rakendust alla laadida, kui muuta rakendustepoes asukohasätteid.

Clubhouse asutati möödunud aasta aprillis, aga tegemist on juba tuntud nimega Silicon Valleys. Ettevõtte väärtus kerkis hiljuti miljardi dollarini.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles