Selle nädala alguses jõudis Eestisse möödunud aasta lõpus esitletud diiselboksermootoriga Subaru Impreza.
Diiselboksermootoriga Subaru Impreza jõudis Eestisse
Impreza kaheliitrise, turbolaaduri ja ühisanumsissepritsega diiselboksermootori võimsuseks on 150 hobujõudu (110 kW). Kasutatav pöördemoment on 350 njuutonmeetrit 1800-2400 pöördel minutis, teatas Subaru.
6-käigulise manuaalkäigukastiga ja pideva nelikveoga diisel-Impreza kütusekulu on 5,8 liitrit saja kilomeetri kohta ja CO2 emissioon vaid 152 gr/km. Ökonoomne boksermootor lubab Imprezal ühe paagitäiega läbida pea 1100 kilomeetrit.
Diiselboksermootori eelisteks on väiksemad mõõtmed ja madalale viidud raskuskese. Erinevalt V- ja ridamootoritest pole boksermootoris vaja kasutada kaalu tõstvaid tasakaalustusvõlle.
Kuna mootori käitumist kõigil pööretel mõjutab ka lühem väntvõll, on Subaru diiselboksermootorile firma teatel võõrad ridadiislite valjuhäälsed plaginad ja värinad.
Uus Impreza kiirendab nulist sajani 8,6 sekundiga ning saavutab tippkiiruseks 205 km/h. Tavapärasest suuremat sõidunaudingu tagab Impreza WRX mudelilt pärinev sportlik vedrustus.
Kaks varustustaset
Väliselt on diisel-Impreza eristatav kapotil asuva õhuvõtuava ja tagaluugile kinnitatud Boxerdiesel logo järgi. Valida on kahe erineva varustustaseme vahel: 2.0TD ja 2.0TD Sport.
Juba baasmudelil 2.0D on põhivarustuses 16-tollised valuveljed, püsikiirushoidja, kliimaseade, esi- ja külgturvapadjad, turvakardinad, VDC-stabiilsuskontrolli süsteem, soojendusega esiistmed ja küljepeeglid ning elektriajamiga aknad.
Impreza 2.0TD Sport mudelil on eelmisele varustustasemele lisaks veel ksenoonesilaternad, sportistmed, 17-tollised valuveljed, 6 CD mängija, võtmeta lukustus- ja käivitussüsteem (Keyless Entry), esi-, taga- ja küljespoilerid.
Subaru Impreza 2.0D hind on 329 900 krooni, Subaru Impreza 2.0D Sport maksab 373 900 kroonist.