Pagani esitles Viinis kauaoodatud uut superautot Zonda R, mille valmimine venis väidetavalt selle tõttu, et kõiki detaile taheti eelnevalt korralikult läbi testida.
Üle mõistuse kallis ja kiire - Pagani Zonda R
Kuigi väliselt sarnaneb uus auto väga seni tootmises oleva Zonda F-iga, jääb sarnaste sõlmede arv umbes 10 protsendi tasemele. Seega on tegu praktiliselt uue autoga, mille teljevahegi võrreldes F-iga on 47 ja rööbe 50 millimeetri võrra suurem, kirjutab Autonet.ee.
Autost valmib kokku vaid 10 eksemplari, pooled neist mõeldud ringradadel kihutamiseks, pooled tänavatel sõitmiseks. Viinis näidati kiiremat versiooni.
Selle kere valmistati süsinikplastist, kusjuures kõik elemendid said põhjalikult aerodünaamiliselt testitud. Iga elemendi eesmärgiks on survejõu tõstmine suurematel kiirustel.
Alumiiniumsulamitest vedrustusega auto jõuallikaks on Mercedes-Benz CLK GTR-i süda. AMG-s timmitud jõuallika võimsuseks lubatakse 750 hobujõudu ning maksimaalseks pöördemomendiks 710 Nm. Pagani esindajate sõnul suudab auto paigalt sajani kiirendada 3,2 sekundiga ning tippkiiruseks saavutada 400 km/h. V12 jõuallika töömahuks on 6 liitrit.
Iga Pagani Zonda R hakkab maksma vähemalt 1,4 miljonit eurot ehk ligi 22 miljonit krooni. Esimesed ostjad on juba olemas.
Muide, üks masinatest suundub ostja külalistetuppa ning varustatakse võimsa stereosüsteemiga, millest hakkab kostma Nürburgringil ja Le Mansi testsõitudel salvestatud auto hääl.