Facebook blokeeris reklaamikampaania, mis juhtis tähelepanu kasutajate andmete kogumisele

Toomas Randlo
, reporter
Copy
Facebooki logo
Facebooki logo Foto: SCANPIX

Suhtlusrakendus Signal üritas Instagramis teha reklaamikampaaniat, mis juhiks tähelepanu kasutajate andmete kogumisele, kuid Facebookile see mõte ei meeldinud.

Signali reklaamide eesmärk oli näidata kasutajatele, milliseid reklaame ja miks nad näevad. «Sa näed seda reklaami, kuna oled keemiatehnoloog, kellele meeldib K-pop,» seisis ühes reklaamis. «See reklaam kasutas su asukohta ja sai teada, et oled Berliinis. Ja sa oled hiljuti saanud lapse. Ja sa hiljuti kolisid.»

Signal tahtis näidata, kui palju andmeid Instagram ja selle emafirma Facebook koguvad ning kuidas seda kasutatakse reklaamide näitamiseks. Suur osa reklaamidest aga inimesteni ei jõudnudki, sest Facebook blokeeris selle peale Signali reklaamikonto.

Signali reklaamid
Signali reklaamid Foto: Signal

«Facebook müüb hea meelega sissevaadet inimeste ellu, välja arvatud juhul kui juhid inimeste tähelepanu sellele, kuidas nende andmeid kasutatakse. Kui üritad olla läbipaistev selle osas, kuidas reklaamid kasutavad inimeste andmeid, siis sellest piisab blokeerimiseks. Facebooki maailmas on ainus aktsepteeritav viis peita seda kasutajate eest,» seisis Signali blogis.

Signal sai hiljuti hulga kasutajaid juurde, kuna paljud inimesed hülgasid Facebookile kuuluva WhatsAppi rakenduse privaatsusuuenduse tõttu.

Facebook pole Signali reklaamikampaaniat avalikult veel kommenteerinud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles