Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Uuring: enamikul eestlastest on kodus kaks või enam telerit

Copy
Neljandik vastanutest tõi välja, et nende plaanitava uue teleri suurus peaks olema 61-70 tolli
Neljandik vastanutest tõi välja, et nende plaanitava uue teleri suurus peaks olema 61-70 tolli Foto: Madis Veltman

Samsungi tellitud ja meediaagentuuri Starcom läbiviidud uuringust selgus, et enam kui pooltel (56 protsenti) eestlastel on kodus kaks või isegi rohkem telerit.

Kaks telerit on kodus 37 protsendil vastanutest ja 16 protsendil on kolm. Neli või enam telerit on kolmel protsendil vastanutest.

«Uuringu tulemused kinnitavad, et inimesed ostavad endale telereid väga pikaks ajaks. Seetõttu ostetakse uus seade tihtipeale ka selleks, et proovida tehnika uuemaid funktsioone ja tehnoloogiaid ning vanad telerid jäetakse alles ja pannakse näiteks magamistuppa või mõne väiksema pereliikme ruumi,» selgitas Samsung Eesti koduseadmete tootekoolitaja Alari Pennar.

Tulemuste kohaselt on teleri keskmine vanus inimese kodus ligikaudu viis aastat. Lisaks toob Pennar uuringutulemustest välja, et tänapäeval on inimeste jaoks ekraani juures väga olulised erinevad nutifunktsioonid ja mitte ainult klassikalise teleprogrammi vaatamine. 38 protsenti vastanutest tõi välja, et nad kasutavad kodust telerit erinevate voogedastusteenuste kasutamiseks, näiteks YouTube’i, Netflixi või Spotify sisu nautimiseks. See on ka Pennari sõnul üheks põhjuseks, miks uut telerit tihtipeale ostetakse – vanad telerid ei pruugi selliseid funktsioone veel pakkuda või on seadme nutifunktsioonid veel algtasemel.

Samuti pakuvad uuemad nutitelerid mitmeid teisi funktsioone lisaks YouTube’i ja Netflixi vaatamisele. Uuringu kohaselt on Eestlased jätkuvalt suurte telerite fännid. Lausa neljandik vastanutest tõi välja, et nende plaanitava uue teleri suurus peaks olema 61-70 tolli ning 84 protsenti leidis, et see peaks olema suurem kui 55 tolli. Tõelist hiigeltelerit plaanib endale soetada 13 protsenti vastanutest, kelle pilk on seatud lausa 75-tollise ja suurema ekraani poole.

Samsungi tellitud küsitluses osales Eestis 1000 inimest. Uuring viidi läbi aprillis.

Tagasi üles