Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Lancia taassündi hakkab juhtima endine Citroëni tippdisainer

Copy
Legendaarne ralliauto Lancia 037.
Legendaarne ralliauto Lancia 037. Foto: Thomas Samson

Stellantis andis rohelise tule Itaalia ajaloolise margi taaselustamiseks, millest saab tõenäoliselt premium-klassi automark.

Stellantis on näidanud oma pühendumust hooletusse jäetud Lancia kaubamärgi taaselustamisele, nimetades selle uueks disainijuhiks Jean-Pierre Ploué'i, vahendab Autocar.

Ploué, kes on praegu 14 kaubamärgiga Stellantise kontserni disainijuht, hakkab Lancia disaini arengut jälgima Torino Centro Stiles asuvast peakontorist, kus ta täidab sarnast rolli ka teiste endiste Fiat Chrysler Automobiles (FCA) kaubamärkide, nagu Abarth, Alfa Romeo, Fiat ja Maserati, puhul.

See on teine kord, kui Ploué'le antakse ülesandeks juhtida automargi taassündi läbi disaini. 1999. aastal sai ta Citroëni stiilijuhiks, juhtides kaubamärgi maine ulatuslikku muutmist, tuues turule julge stiiliga mudeleid, sealhulgas C4, C5, C6 ja DS3.

Seejärel edutati Ploué 2010. aastal laiema PSA kontserni disainidirektoriks, saades muu hulgas tunnustust Peugeot SR1 eest, mis on silmatorkav ja tootevalikut määratlev kontseptsioonauto.

Oma hiljutise ametisse nimetamise kohta ütles ta järgmist: «Lancia taaselustamine on tõeliselt põnev väljakutse. Lancia on ikooniline kaubamärk, mille ajalooline keskne positsioon Euroopas taastatakse, kasutades ära selle tohutut potentsiaali».

Lancia disainimeeskonda kirjeldatakse kui «saledat ja sihipärast» ning see koosneb peamiselt noortest disaineritest.

Lancia tegutseb praegu ainult oma koduturul Itaalias ja pakub vaid ühte mudelit: aastakümnetetagust Fiat 500-l põhinevat superminit Ypsilon. Nii Ypsiloni kui ka suuremat Deltat müüdi varem Euroopas väljaspool Itaaliat Chrysleri kaubamärgi all, kuid 2017. aastal eemaldati see turult, et FCA saaks keskenduda rohkem Jeepi kaubamärgi laiendamisele.

Lancia taaselustamise konkreetseid plaane ei ole veel avalikustatud, kuid on tõenäoline, et kaubamärk toetub suuresti Alfa Romeo poolt kasutatud platvormidele ja jõuallikatele. Tõenäoliselt hakkab Lancia tootma premium-klassi autosid ning usutakse, et Lancia muutub Alfa Romeo jaoks samaks, mis DS on Citroëni jaoks.

Tagasi üles