Rootsi ettevõte, mis on tuntud ülikergete ja -võimsate autode poolest, näeb oma tulevikus jätkusuutlikkust ja tipptasemel jõuülekandeid.
Koenigseggi hüperautod võivad tulevikus sõita vulkaanikütuse jõul
Hiljutises intervjuus Bloombergile, avaldas Koenigseggi asutaja Christian von Koenigsegg, kuidas ettevõte eksperimenteerib ülikõrgepinge akudega ja poolaktiivsetest vulkaanidest saadava biokütusega, et luua süsinikuneutraalseid hüperautosid.
«Islandilt on pärit tehnoloogia, kus nad püüavad poolaktiivsete vulkaanide emissiooni ja muudavad selle metanooliks,» selgitas Christian von Koenigsegg. «Ja kui te võtate selle metanooli ja toidate elektrijaamu, mis muudavad teisi kütuseid, ning siis toidate laeva, mis transpordib neid kütuseid Euroopasse või USAsse või Aasiasse, kuhu iganes see läheb, siis panete kütuse täiesti CO2-neutraalselt sõidukisse,» lisas ta.
Heitkoguste vähendamiseks palkas Koenigsegg hiljuti endise Tesla juhtivtöötaja Evan Hortesky. Koenigsegg on juba alustanud elektrifitseerimist hübriidhüperautode Regera ja Gemeraga. Gemera kasutab näiteks turbolaadimisega 2,0-liitrist ja 3-silindrilist bensiinimootorit ning kolme elektrimootorit, et toota kokku 1700 hobujõudu.
Koenigsegg ei taha siiski ehitada täiesti elektrilist hüperautot, sest suurte akupakkide lisakaal «läheb vastuollu auto sportliku olemusega». «Tehnoloogia, mida me arendame, on tõesti järgmise põlvkonna tehnoloogia, mis ületab kõik muu, mida ma olen turul näinud, ja ka järgmise põlvkonna elektrifitseerimise tehnoloogia,» ütleb Koenigsegg.