Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Euroopa Komisjon uurib Google'i tegevust reklaamiturul

Copy
Euroopa Komisjon kahtlustab, et Google on rikkunud bloki konkurentsireegleid läbi enda reklaamitehnoloogia teenuste soosimise konkurentide arvelt.
Euroopa Komisjon kahtlustab, et Google on rikkunud bloki konkurentsireegleid läbi enda reklaamitehnoloogia teenuste soosimise konkurentide arvelt. Foto: Jason Szenes

Euroopa Komisjon on alustanud Google'i suhtes juurdlust seoses kahtlusega, et USA tehnoloogiahiid on pärssinud konkurentsi digitaalse reklaamitehnoloogia turul.

Komisjoni teatel alustati ametlikku uurimist seoses kahtlusega, et Google on rikkunud bloki konkurentsireegleid läbi enda reklaamitehnoloogia teenuste soosimise konkurentide arvelt.

Täpsemini uurib komisjon, kas Google on piiranud kolmandate osapoolte ligipääsu kasutajate andmetele reklaamiotstarbeks.

«Veebireklaami teenused mängivad keskset rolli selles, kuidas Google ja kirjastajad oma veebiteenuste pealt raha teenivad,» ütles komisjoni konkurentsivolinik Margrethe Vestager, tuues välja, et Google kogub andmeid reklaamide isikupärastamiseks, kuid müüb ka reklaamipinda ning on vahendaja reklaamijate ja reklaami tellijate vahel.

Vestageri sõnul ollakse mures, et Google on teinud oma rivaalidest reklaamiteenustel konkureerimise reklaamiturul raskemaks.

 
Tagasi üles