Amazon kasutab algoritmi, mis jälgib töötajate tulemusi ja otsustab, keda vallandada

Toomas Randlo
, reporter
Copy
Amazoni logo
Amazoni logo Foto: SCANPIX

Internetikaubanduse gigant Amazon kasutab algoritmi kauba kohaletoimetamise teenuse Flex töötajate palkamiseks ja vallandamiseks.

Amazon kasutab 2015. aastal loodud Flexi, et toimetada inimestele veebipoest tellitud kaup samal päeval kohale. Kullerid liituvad Flexiga nutitelefoni rakenduse kaudu, kus nad saavad enda töö aja valida, tellimusi koordineerida ja probleemidest teada anda. Algoritm jälgib kullerite töötulemusi ja võib negatiivse tagasiside korral töötaja vallandada. Bloomberg paljastas, et inimesed sekkuvad töötajate palkamisse ja vallandamisse vähe.

Algoritm võib aga inimesi sageli vallandada erilise põhjuseta. Üks kuller kirjeldas, kuidas talle jäeti negatiivseid hinnanguid, sest auto rehv lõhkes ja ta pidi pausi tegema. Ta suutis oma keskmist hinnet järgmiste nädalatega tõsta, kuid sai lõpuks teate, et koostöö temaga lõpetatakse Amazoni kasutustingimuste rikkumise tõttu. Ta üritas otsust vaidlustada, kuid see ei kandnud vilja.

Teine töötaja ei saanud kaupa kohale viia, kuna maja ümber oli lukustatud aed ja klient ei vastanud telefonile. Tema keskmine hinne kukkus ja kuus nädalat hiljem ta vallandati.

Kui juht soovib vallandamist vaidlustada, siis peab ta maksma selle eest 200 dollarit (168 eurot), kuid paljude sõnul ei tasu see ära. «Kui on probleem, siis ei saa mingit tuge,» kirjeldas 29-aastane Cope. «Ainult sina oled masina vastu, seega pole mõtet proovidagi.»

Amazon ei nõustunud Flexi endiste töötajate kriitikaga. «Me oleme tehnoloogiasse palju investeerinud ja pakume juhtidele läbipaistvust ning võimalust jätkata tööd ja uurime kõiki juhtide kaebusi,» ütles ettevõtte pressiesindaja Kate Kudrna.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles