Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Suurbritannia üritas Facebooki reklaamidega pagulasi eemale peletada

Copy
Migrandid, kes üritasid Suurbritanniasse pääseda
Migrandid, kes üritasid Suurbritanniasse pääseda Foto: SCANPIX

Suurbritannia valitsus on kulutanud üle 23 000 naela (37 600 euro) Facebooki reklaamidele, mis on suunatud Prantsusmaal asuvatele asüüliotsijatele.

Reklaamide eesmärk on veenda pagulasi Suurbritanniasse mitte minema. Talvel ja kevadel Facebookis näidatud reklaamidel olid kurdi, araabia, pärsia ja afgaani keeles laused: «Kuhugi pole peita», «Ära pane oma lapse elu ohtu» ja «Me saadame teid tagasi», kirjutab Independent.

Tundub aga, et reklaamid ei ole mõju avaldanud, sest Suurbritannia kallastele on jõudnud tänavu rekordarv inimesi. Migrandid on valmis võtma ette ohtlikku teekonda üle La Manche'i väina. «Ma üritan kuni suren. Ma pean minema Suurbritanniasse. Ma olen valmis kõigeks, et sinna saada,» ütles 16-aastane Afganistanist pärit poiss.

Suurbritannia immigratsiooni eest vastutava ameti andmetel jõudsid reklaamid tuhandete inimesteni. Kampaania lõppes aprillis ja alates sellest ajast on üle 7000 inimese üritanud paatidega Ühendkuningriiki jõuda.

Briti ametnik Dan O’Mahoney ütles samuti, et paadipõgenike arv on kasvamas. «Reklaamide eesmärk oli veenda Prantsusmaal ja Belgias olevaid migrante, et nad ei üritaks ohtlikke meetoditega Suurbritanniasse siseneda,» sõnas ta. «Need jõudsid tuhandete migrantideni, juhtisid tähelepanu ohtudele ja andsid informatsiooni, kuidas nad saavad asüülitaotluse esitada riigis, kus nad parajasti asuvad.»

Tagasi üles