Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Diislikütuse hulgimüük on ajutiselt häiritud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Diislikütus.
Diislikütus. Foto: SCANPIX

Alexela, Orlen Eesti ja Neste esindajate sõnul on talvise diislikütuse nõudlus turul seoses külmade ilmadega kasvanud ning kõrgema külmataluvusega diislikütuse hulgimüük mittelepingulistele klientidele on ajutiselt häiritud.

Alexela müügiarendusdirektor Aivar Räim ütles BNS-ile, et diislikütuse defitsiiti ei ole, aga praegu arvestab ettevõte ainult lepinguliste partnerite ja oma tanklate mahtudega ning vabapakkumiseks diislikütust ei jagu.

Ta märkis, et nõudlus kasvas suurema külmataluvusega diislikütuse järele järsult möödunud nädala lõpul, kui ilm läks külmaks. «Ladudes on ka madalama külmataluvusega diislikütust, aga nõudlust selle järele ei ole.»

Räim märkis, et olukord paraneb kohe, kui Eestisse saabuvad uued arktilise diislikütuse partiid.  
Kütuse hulgimüüja Orlen Eesti juhataja Tõnu Ääro ütles BNS-ile, et ettevõte varustab praegu ainult lepingulisi kliente ja täiendavalt tellimusi vastu ei võta. «See aga muutub täna-homme,» lausus ta, märkides, et uued partiid diislikütust on juba vastuvõtmisel.

Ääro sõnul juhtub hooajaliste iseärasuste tõttu seda igal aastal, et diislikütuse vaba müük on häiritud, ning tanklad kindlasti kütusest seetõttu tühjaks ei jää.  

Neste kliendisuhete juht Kristi Pari ütles BNS-ile, et seoses pikalt püsinud külmade ilmadega on nõudlus miinus 32-kraadise külmakindlusega arktilise diislikütuse järele oluliselt kasvanud. «Sellest tulenevalt varustame hetkel vaid oma tanklaid ja lepingulisi kliente.»

Eesti Statoili mootorikütuste tootejuhi Teedo Meltsi sõnul neil vaatamata kasvanud nõudlusele kütuste tarnega probleeme ei ole.

«Statoilis on juba detsembri algusest müügil vaid arktiline diislikütus hägustumispunktiga vähemalt miinus 22 kraadi ja külmfiltri ummistumispunktiga vähemalt miinus 32 kraadi. Näiteks sellel nädalal on Statoili jaamades müügil arktiline diislikütus, mille külmataluvus on kuni miinus 35 kraadi. Müüa talvisel hooajal standardites nõutust külmakindlamat mootorikütust on olnud viimastel aastatel meie teadlik strateegia,» lisas Melts.

Eestis diislikütusele esitatavaid kvaliteedinõudeid reguleeriv standard sätestab, et alates 1. detsembrist tuleb müüa talvist diislikütust hägustumispunktiga vähemalt miinus 16 kraadi ja külmfiltri ummistumispunktiga vähemalt miinus 26 kraadi.

Märksõnad

Tagasi üles