NASA treenib roboteid, mis võivad tulevikus minna Marsi koopaid avastama

tehnika.postimees.ee
USA kosmoseagentuur teeb koostööd robootikafirmaga Boston Dynamics autonoomsete robotite arendamisel Foto: Kuvatõmmis

Teadlaste hinnangul on koopad olulised kohad, kust teistel planeetidel elu otsida ja NASA tahab nende avastamiseks kasutada täielikult autonoomseid roboteid.

USA kosmoseagentuur teeb koostööd robootikafirmaga Boston Dynamics autonoomsete robotite arendamisel, kirjutab CBS.

Koopad on kohad, kust elu märkide leidmine on kõige tõenäolisem, sest need kaitsevad kosmilise kiirguse ja äärmusliku temperatuuri kõikumise eest. NASA projekti BRAILLE raames kasutatakse roboteid, et uurida Marsi koobastele sarnanevaid paiku Maal.

Teadlaste sõnul on täielikult autonoomsetel robotitel õnnestunud uurida sadu meetreid pikki koopaid, kus side pidamine on keeruline. Samal ajal kui robotid koopaid uurivad, tegutsevad maapinnal teadlased samamoodi nagu nad töötaksid siis kui masinad oleksid Marsil.

Projekti juht Ali Agha ütles, et taolised robotid võivad oluliselt muuta tulevasi missioone. Neli aastat kestval programmil on praegu käimas kolmas aasta.

Koobaste uurimiseks on ka teine põhjust. Need pakuvad tulevastele Kuule ja Marsile lendavatele astronautidele peavarju. Agha sõnul võib tulevikus kõigepealt saata robotid uurima teisel planeedil mingit piirkonda enne kui inimesed sinna jõuavad. Ta lisas, et robotid saavad samuti aidata astronaute ja muuta nende missioonid turvalisemaks.

Märksõnad