Päevatoimetaja:
Kaido Einama

TTÜ teadlased hakkavad arendama Microsofti mängusüsteemi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Gert D. Hankewitz
Copy
Kinect võimaldab kasutajatel mängida arvutimänge ilma puldita, jälgides vaid kasutajate kehaliigutusi.
Kinect võimaldab kasutajatel mängida arvutimänge ilma puldita, jälgides vaid kasutajate kehaliigutusi. Foto: SCANPIX.

TTÜ teadlased alustavad koostööd Microsoftiga Kinecti tehnoloogia ja innovaatiliste teenuste arendamisel.

TTÜs lõppes sel nädalal konkurss, mille eesmärgiks oli Kinecti tehnoloogia ja innovaatiliste teenuste arendamine.

Konkursile laekus erinevaid innovaatilisi ideed telemeditsiini ja -konverentsi, navigeerimissüsteemi arendamise, siseruumides navigeerimise, tervishoiu, näomiimika tuvastamise, tootmisprotsesside juhtimise alal.

Hindamiskomisjon andis Kinect Xbox 360 tehnoloogia uurimistöö läbiviimiseks konkursi võitjatele Tehnikaülikooli Thomas Johann Seebecki elektroonikainstituudi vanemteadur Olev Märtensile, TTÜ informaatikainstituudist dotsent Innar Liivile ning TTÜ informaatika eriala tudeng Henri Hallikule.

Seebecki elektroonikainstituut näeb tulevast Kinecti rakendust audio- ja videotehnoloogiate alal, seda on plaanis arendada ja testida koostöös ELIKO Tehnoloogia Arenduskeskuse partnerhaiglatega. Informaatikainstituudi huvi on arendada innovatiivne suurtes andmestikes kasutatav navigeerimissüsteem. Näomiimika lugemise ja mängusituatsiooni projekteerimise rakendused, mida plaanib arendada TTÜ informaatika tudeng, annab olulise täienduse 3D mänguturul.

TTÜ innovatsiooni ja rahvusvaheliste suhete prorektor Alar Kolk rõhutas, et Kinect tehnoloogia kasutamine just teenuste arendamiseks telemeditsiini, näomiimika mõõtmise ja navigeerimissüsteemide valdkonnas on väga uus valdkond.

TTÜ hakkab kasutama alles selle aasta alguses USAs ilmavalgust näinud Kinect Windows tehnoloogiat, et see ühendada lauaarvutitega ning kasutada seda õppetöös.  

Tagasi üles