Isegi «moosiriiul» saab elektrist jõudu juurde

, lennundusinsener
Copy
Filipiini konstruktor-leiutaja Kyxz Mendiola loodud elektriline õhusõiduk Koncepto Millenya. Lennukiirus kuni 64 km/h ja lennuaeg 10–15 minutit. Fotol on õhusõiduk 2018. aasta 23. septembril katsetustel Batangas Filipiinidel. 
Filipiini konstruktor-leiutaja Kyxz Mendiola loodud elektriline õhusõiduk Koncepto Millenya. Lennukiirus kuni 64 km/h ja lennuaeg 10–15 minutit. Fotol on õhusõiduk 2018. aasta 23. septembril katsetustel Batangas Filipiinidel. Foto: ELOISA LOPEZ

Piloodita õhusõidukid ehk rahvakeeles droonid on praeguseks kättesaadavad praktiliselt kõigile. Vähem teada on asjaolu, et ehitatakse ka nii suuri droone, et need suudavad inimesi kanda. 6. juulil 2021 andis Euroopa Lennuohutusamet (EASA) esimesele ettevõttele Euroopas loa hakata seeriaviisiliselt tootma kaheistmelisi elektrilisi multirootoritega õhusõidukeid Volocopter 2X.

E-VTOL-õhusõidukeid (Electrical Vertical Take-off Landing – elektrilised püststartivad-maanduvad) on aktiivselt arendatud viimased kümme aastat. Kuigi alguses olid ehitajateks põhiliselt hobikonstruktorid, on nüüdseks oma prototüübid valmis saanud ka suured lennukitootjad Boeing ja Airbus. Mis siis teeb elektrikopteri nõnda ahvatlevaks?

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles