Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Tartus esitleti Baltikumi esimest päikeseautot

Copy
Päikeseauto ehitamine võttis aega 651 päeva
Päikeseauto ehitamine võttis aega 651 päeva Foto: Jaan Susi

Reedel, 24. septembril, esitletakse Tartus Ahhaa keskuses Baltikumi esimest päikeseautot. Päikeseauto on ehitanud Eesti tudengid haridusprojekti Solaride raames ning sellega minnakse sügisel Maroko päikeseautode võistlusele.

Auto ehitati küll esialgu kavatsusega osaleda Austraalia päikeseautode maailmameistrivõistlusel Bridgestone World Solar Challenge, kuid see toimus pandeemia tõttu vaid virtuaalses vormis. Bridgestone'i võistlusel osalemise plaan tähendas aga ühtlasi, et auto ehitamisel tuli järgida mitmekümne lehekülje pikkust reeglistikku, mis tegi ettevõtmisest tõelise tehnilise väljakutse.

Päikeseauto karkass
Päikeseauto karkass Foto: Jaan Susi

Reedel võetakse pooleteise tunni jooksul kella 17 kuni 18.30 kokku Solaride’i sünni- ja kasvuraskused ning Ahhaas ei jää puudu ka kärtsust ja mürtsust. Sõna saavad projekti toetajad ning solarider'id ise. Lõpuks tõmmatakse kate maha Eesti ja ühtlasi ka Baltikumi esimeselt päikeseautolt.

Päikeseauto karkass
Päikeseauto karkass Foto: Solaride

Solaride on haridusprogramm, mis panustab nii inseneeriavaldkonna kui ka rohetehnoloogia populariseerimisse ning arengusse. Kõiki tudengeid juhendavad oma ala spetsalistid, teiste seas Tõnu Samuel, Alvo Aabloo, Kristjan Maruste ja Priit Salumaa, ning väljakutsel põhinev õpe pakub tudengitele ainulaadset praktikakogemust. Solaride'i peasponsor on Eesti riik koostöös Tehnopoliga. Suursponsorid on Magnetic MRO, AuveTech, Tartu linn, ELMO Rent ja City Motors.

Tagasi üles