Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Lasnamäe sai avaliku elektriautode kiirlaadija võrra rikkamaks

Copy
Ruexi elektriautode laadimislahendus
Ruexi elektriautode laadimislahendus Foto: Ruex

Eesti suurim kütusemüüja Olerex ja elektriautode laadimistaristut rajav idufirma Ruex alustasid koostööd, mille raames paigaldati Olerexi Peterburi tee tanklasse Tallinnas Euroopa laadimisstandarditele vastav elektriautode kiirlaadija. 

Sel nädalal paika saanud 80-kilovatise kiirlaadijaga saab korraga laadida kahte autot ehk kas Euroopa standardiga CCS või CHAdeMo konnektoriga ja Type2 pistikuga autosid.

«Lasnamäel on praegu ainult kolm laadijat, mis on varustatud Euroopa laadimisstandardi CCS konnektoriga, samas kui piirkonnas elab kolmandik Tallinna elanikest,» ütles iduettevõtte Ruex tegevjuht Roman Zahharov pressiteate vahendusel. Ruex tegeleb elektrilaadijate müügi ja paigaldamisega ning aitab välja rentida erinevaid elektriautode laadijaid. Ettevõte jõudis ka viimatise Ajujahi superfinaali, kus nad saavutasid teise koha.

«Pikemas perspektiivis on eesmärk jätkata koostööd Olerexiga. Eestis on näiliselt palju laadimispunkte, kuid suur osa neist on aegunud ega vasta kaasaegsetele Euroopa Liidu standarditele. See tähendab, et praegu on Eestis pikema sõidu ettevõtmine riskantne,» lisas Zahharov.

Olerexi tegevjuht Piret Miller märkis, et Olerexi teenindusjaamades on juba 17 ELMO kiirlaadimispunkti, kuid elektriautode populaarsuse kasvu arvestades vajab taristu uuendamist ning laiendamist.

«Elektriautode laadijate paigaldamine tanklatesse on Olerexi jaoks strateegiline suund. Siin tasub ajaga kaasas käia ning paralleelmaailmade loomise asemel integreerida parimad praktikad ja uusimad lahendused. Seetõttu sai koostööpartneriks valitud ka turgu raputav idufirma,» lisas Miller.

Ruex alustas hiljuti Funderbeami rahakaasamisringi, millega plaanib investoritelt koguda 500 000 kuni miljon eurot. Sellest kolmandik on juba koos. Saadud kapitali abil plaanitakse investeerida uutesse laadijatesse, suurendada laadimiskohtade arvu Eestis ja siseneda välisturgudele.

«Ruex on ainus, kes pakub praegustele ja tulevastele elektriautode omanikele võimalust saada tükike avalikust laadimistaristust ning kasutada avalikku laadijat nagu isiklikku,» märkis Zahharov.

Euroopa transpordi ja keskkonna föderatsiooni prognoosi järgi on 2030. aastal Eestis ligi 5000 avalikku laadijat ja üle 70 000 elektriauto.

Tagasi üles