«Järjest enam on idufirmade asutajad või juhid naised, samuti on aktiveerunud arutelud, et luua naiste juhitud idufirmadele võrdsed võimalused, ning et riskikapitali ettevõtted oleksid rohkem avatud naiste juhitud idufirmadesse investeerima,» ütleb ta.
Microsofti poolt 12 Euroopa riigis 11 500 noore naise seas läbi viidud küsitluse tulemuste kohaselt on 11–12-aastastel tüdrukutel STEM-ainete vastu sama suur huvi kui poistel. Kuid niipea, kui nad sirguvad 15–16-aastaseks, langeb huvi järsult.
OECD andmetel ütleb selles vanuses vaid 5 protsenti tüdrukutest, et nad on huvitatud karjäärist IT- või insenerivaldkonnas, poistest seevastu 18 protsenti. Microsofti uuring näitab ka, et lisaks praktilistele kogemustele ja harjutustele klassiruumis tekitavad nähtavad naissoost eeskujud tüdrukutes STEM-karjääri vastu huvi.
Naisi huvitab jätkusuutlikkus
«Naisettevõtjate esiletõstmine ei ole vajalik ainult idufirmade jaoks, vaid aitab luua laiemat ühiskondlikku mõju meelitamaks rohkem naisi STEM-valdkondadesse,» ütleb Toth.
Näiteks Portugalist pärit naisettevõtja Joana Melo ettevõte NU-RISE aitab arstidel pakkuda ohutumat ja täpset kiiritusravi, tagades õiged kiiritusdoosid täpsetesse kohtadesse. Tema kaasmaalane Joana Paiva on iLofi CTO ja kaasasutaja, mis, kasutades biofotoonikat ja tehisintellekti, töötab välja mitteinvasiivset diagnostikalahendust Alzheimeri tõvega patsientide jaoks.
2020. aastal jõudis Joana Forbesi 30 Under 30 Europe nimekirjas teaduse ja tervishoiu kategooriasse ning kandideeris ka EIT Womani auhinnal. Poolas on ajakiri Forbes nimetanud 100 kõige mõjukama naise hulka Magdalena Janderi, PhD, kes on UVera kaasasutaja ja tegevjuht ning EIT Health Catapulti ja InnoStarsi auhindade võitja. Jander töötab välja järgmise põlvkonna tervislikke ja keskkonnasõbralikke päikesekaitsetooteid, mis kaitsevad kogu UV-kiirguse spektri eest. Ta on seadnud eesmärgiks jätkusuutliku tootmise, panustades samal ajal ka ringmajandusse.