Liiklusohutust suurendavate toodete arendaja Bercman Technologies asendas Tehnopoli linnakus oma senise nutika ülekäiguraja uue, edasi arendatud versiooniga. Masinnägemisel põhinev süsteem teavitab autojuhti valgussignaaliga, kui ülekäigurajale läheneb jalakäija ning kogub andmeid autode ja jalakäijate kohta.
Ülekäigurada märkab vales kohas teed ületavaid jalakäijaid
Esimese nutika ülekäiguraja pilootversioon paigaldati Tehnopoli linnakusse paari aasta eest, ent nüüd paigaldati uue generatsiooni seade, mis võimaldab koguda rohkem eri tüüpi andmeid ülekäigurajal ja selle vahetus läheduses toimuva kohta.
Bercmani tegevjuhi Mart Suurkase sõnul on nutika ülekäiguraja peamine eesmärk suurendada liiklusohutust reguleerimata ülekäigurajal ja ennetada liiklusõnnetusi. «Seega täidab see oma põhiülesannet - annab pimedal ajal autojuhile valgussignaaliga märku, kui sebrale läheneb jalakäija. Aga Bercmani eesmärk on liikuda targa linna lahenduste suunas, seetõttu loob nutikas ülekäigurada võimaluse teha andmete põhjal paremaid otsuseid liikluse korraldamiseks. Seade kogub anonüümseid andmeid, näiteks infot liiklejate sageduse, kiiruse, sõidukite tüübi ja kiiruse kohta. Kogutud andmete põhjal saab analüüsida teehoolde vajadust, liikumismustreid ning plaanida ennetustöid linnaku liikluses,» selgitas Suurkask. Tema sõnul suudab seade eristada sõiduautot, bussi, veokit, lisaks kogutakse keskkonnaandmeid - õhukvaliteeti, temperatuuri ja õhurõhku.
Liiklusõnnetuste ärahoidmisel on oluline mõista inimlikku faktorit, seetõttu soovib Bercman kaardistada ka jalakäijate käitumist. «Tehnopoli uuendatud nutikas ülekäigurada «näeb» ka seda, mis toimub lähiümbruses sõiduteel. Nii saame andmeid koguda ka selle kohta, kui suur osa inimesi kipub üle tee minema vales kohas ja analüüsida, mis võib olla põhjus,» selgitas Suurkask. Kõik kogutavad andmed koondatakse Tehnopoli linnaku enda haldussüsteemi.