Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Saksamaa laiendab vesinikuvõrgustikku

Copy
Bensiini hind on vähendanud autoomanike bensiini tarbimist.
Bensiini hind on vähendanud autoomanike bensiini tarbimist. Foto: Erik Mclean / Unsplash

Saksamaa on oluliselt laiendamas oma vesinikutanklate võrgustikku ning püüab võõrutada veoautosid ja busse fossiilkütustest ning vähendada transpordisektori heitkoguseid, vahendab AFP/BNS.

Vesiniku põlemisel tekib ainult veeauru, mitte aga süsinikdioksiidi – sestap on see atraktiivne alternatiiv saastavatele fossiilkütustele.

Vesinikujaamade arv Euroopa suurimas majanduses peaks kasvama aastaks 2030 enam kui kolmekordseks – 300ni, teatas võrguoperaator H2 teisipäevases avalduses.

Laienemist finantseeritakse 70 miljoni euro (77 miljoni dollari) suuruse rahasüstiga investeerimisfondilt Hy24, mis omandab projektis ka 40-protsendilise osaluse. Võrgustiku senised aktsionärid, sealhulgas Air Liquide, Daimler Truck, Hyundai, Linde, OMV, Shell ja TotalEnergies, investeerivad täiendavalt 40 miljonit eurot.

Toetajad loodavad, et Saksamaa, millel juba on Euroopa tihedaim vesinikutanklate võrgustik, saab Euroopa transpordisektori selgrooks, kus vesinik on heitkoguste vähendamisel võtmetähtsusega. Uued rajatised luuakse mitme olulise tiheda liiklusega tuiksoone lähedusse.

Erinevalt sõiduautodest ei peeta praegu elektrimootoreid raskeveonduses kasutamiseks piisavalt võimsateks. Vesinik peaks olema veoautodele ja bussidele parem alternatiiv, võimaldades neil kiiresti tankida ja läbida pikki vahemaid ilma lasti kaalus kaotamata, teatasid osapooled.

2021. aastal Prantsuse ettevõtete Air Liquide, TotalEnergies ja Vinci koos erainvesteeringute Ardian asutatud Hy24 fond on spetsiaalselt suunatud vesiniku infrastruktuuri projektidele.

Tagasi üles