Lamborghini esitleb: Huracán Tecnica – supersportauto neile, kes tahavad elamust ka ringrajalt

tehnika.postimees.ee
Copy
Automobili Lamborghini esitleb: Huracán Tecnica – tagaveoline, V10 jõuallikaga supersportauto ühendab disaini- ja inseritöö tippsaavutused.
Automobili Lamborghini esitleb: Huracán Tecnica – tagaveoline, V10 jõuallikaga supersportauto ühendab disaini- ja inseritöö tippsaavutused. Foto: Tootja foto
  • Virtuaalelamuste ajastul tuletab Tecnica meelde tehnilist ehedust ja füüsilisi elamusi.
  • Vabalt hingav 5,2-liitrine V10 mootor arendab 640 hj ning 565 Nm pöördemomenti 6500 p/min juures.
  • Tagarattavedu koos tagarattaroolimisega, spetsiaalselt kalibreeritud sõidurežiimid ka ringrajale.

Automobili Lamborghini esitleb: Huracán Tecnica – uue põlvkonna tagaveoline, V10 jõuallikaga supersportauto ühendab disaini- ja inseritöö tippsaavutused. Loodud neile, kes otsivad sõidurõõmu nii maanteel kui ka ringrajal. 

Nimi Tecnica kehastab Lamborghini Huracáni tehnilist evolutsiooni. Uudne väljanägemine eristub silmapilkselt kõigest muust ning on sama innovaatiline nagu mootorikatte all peituv tehnika. Uus välimus rõhutab täiustatud aerodünaamikat, mis tagab parema suutlikkuse, stabiilsuse ja kasutamislihtsuse, eriti ringrajal.

Automobili Lamborghini esitleb: Huracán Tecnica – tagaveoline, V10 jõuallikaga supersportauto ühendab disaini- ja inseritöö tippsaavutused.
Automobili Lamborghini esitleb: Huracán Tecnica – tagaveoline, V10 jõuallikaga supersportauto ühendab disaini- ja inseritöö tippsaavutused. Foto: Tootja foto

Huracán STO päritoluga mootor on 30 hj võimsam kui Huracán EVO tagaveolisel versioonil ning arendab 6500 p/min juures pöördemomenti 565 Nm, lühendades 100 km/h saavutamiseks kuluva aja 3,2 sekundini. Kergekaalulise Tecnica ümberkalibreeritud LDVI (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata) süsteem ja iseloomuliku häälestusega sõidurežiimid koos vedrustuse spetsiaalse seadistusega, vahetu tagarattaroolimine ja uuenduslikud täiustused pidurite jahutamisel võimaldavad juhil nautida iga sõiduolukorda. Huracán Tecnica on mitmekülgne supersportauto nii maanteesõiduks kui ka ringrajal.

«Huracán Tecnica võtab kokku Lamborghini oskused disaini ja inseneritöö alal, luues täiuslikku sõidumõnu pakkuva Huracáni, mis on ühtviisi vastupandamatu nii ringrajale kohale sõites kui ka rajal endal,» ütles Automobili Lamborghini tegevjuht Stephan Winkelmann. «Virtuaalelamuste ajastul tuletab see meelde tehnilist ehedust ja füüsilisi elamusi.» Tecnica paigutub tagaveolise RWD ja ringrajale orienteeritud STO vahele, tal on Huracáni vabalthingav V10-mootor koos «dramaatiliselt edasiarendatud disainiga».

Tecnica – inseneritöö on selle süda

Huracán Tecnica saab samasuguse 5,2-liitrise 640-hobujõulise mootori nagu sõsarmudelil STO. See arendab 565 Nm pöördemomenti 6500 p/min juures, tagades mugava argisõidu ning pakkudes vajadusel maksimaalset võimsust ja pöördemomenti. 1379-kilose kuivkaaluga Tecnica massi ja võimsuse suhe on 2,15 kg/hj. Kasvanud võimsusele vastab ka täiustatud, kõrgetel pööretel teravam mootorihääl, samal ajal on Tecnica sõitjateruumi akustilist mugavust parendatud.

Huracáni südameks on LDVI (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata) süsteem, mis juhib auto sõidudünaamikat. Tagaveoline Tecnica saab ka kiire rooliülekandega tagarattaroolimise ning veojõu suunamise koos täiustatud haardumiskontrolli süsteemi (P-TCS) ja spetsiaalselt Tecnicale mõeldud vedrustuse seadistusega. Kõiki Tecnica dünaamikasüsteeme kalibreeritakse sõltuvalt valitud sõidurežiimist – STRADA, SPORT või CORSA –, et pakkuda igas keskkonnas selgelt eristuvat reaktsiooni.

Automobili Lamborghini esitleb: Huracán Tecnica – tagaveoline, V10 jõuallikaga supersportauto ühendab disaini- ja inseritöö tippsaavutused.
Automobili Lamborghini esitleb: Huracán Tecnica – tagaveoline, V10 jõuallikaga supersportauto ühendab disaini- ja inseritöö tippsaavutused. Foto: Tootja foto

Erakordsele suutlikkusele aitab kaasa ka uus pidurite jahutus, mille loomisel saadi inspiratsiooni võidusõidu-Lamborghinide kogemustest – see tagab ühtlaselt parema pidurdussuutlikkuse nii maanteel kui ka ringrajal. Tecnica keraamilised süsinikpidurid saavad spetsiaalse konstruktsiooniga jahutusõhukogurid, mis suunavad õhuvoolu piduriketastele, saavutamaks maksimaalset soojuse hajumist, alandamaks pidurivedeliku temperatuuri ja vähendamaks piduripedaali „pikenemise“ efekti. Piduriketaste madalam temperatuur vähendab ka pidurikatete kulumist.

Aerodünaamikast inspireeritud disain

Huracán Tecnica tegi läbi märkimisväärsed ja läbimõeldud disainiuuendused. Tõhus aerodünaamika, kergsulamid ja uudne disain annavad Tecnicale tugevama, kiskjalikuma väljanägemise. Auto profiil eristab teda Huracáni mudelipere teistest liikmetest. Tecnica on 6,1 cm pikem kui Huracán EVO, kuid tänu samale kõrgusele paistab madalam ja laiem. Esiosa Ypsilon-teema must värviaktsent jätkub ka autoküljel külgmiste õhukogujateni.

Uuendatud tagaosale on iseloomulik Lamborghini selge, reljeefne arhitektuur. Tagaosa uus kuju, sealhulgas uus vertikaalne tagaklaas parandab nähtavust, uudse disainiga mootorikate valmistatakse kergest süsinikkiust. Lisaks kerevärvi või soovi korral must difuusor ning uued kuusnurksed summutiotsad, mis lasevad Tecnica V10 jõuallikal varasemast veelgi uhkemalt kõlada.

Automobili Lamborghini esitleb: Huracán Tecnica – tagaveoline, V10 jõuallikaga supersportauto ühendab disaini- ja inseritöö tippsaavutused.
Automobili Lamborghini esitleb: Huracán Tecnica – tagaveoline, V10 jõuallikaga supersportauto ühendab disaini- ja inseritöö tippsaavutused. Foto: Tootja foto

Kui fikseeritud asendiga tagatiib täiendab esteetiliselt Tecnica kontuure, siis aerodünaamiliselt annab see tagaosale 35% täiendavat surujõudu võrreldes Huracán EVO RWD-ga, seejuures õhutakistust kasvatamata. Tegelikult on õhutakistus isegi 20% väiksem, mis parandab aerodünaamilist tasakaalu ning toetab stabiilsust pidurdamisel ja kiirel kurviläbimisel. Ka Tecnica autopõhi on aerodünaamilise kasuteguri tõstmiseks saanud uued õhusuunajad.

Uued 20-tollised teemantlõikeviimistlusega veljed Damiso on välja peetud kuusnurgateema vaimus ning nende loomisel said disainerid inspiratsiooni Lamborghini Vision GT lahendustest. Tecnica veereb Bridgestone Potenza Sport rehvidel.

Loodud juhi tarvis

Huracán Tecnica mitmekülgsus jätkub ka interjööris, mille tarvis on saadaval hulgaliselt isikupärastamisvõimalusi. Reguleeritava kõrgusega sportiste, soovi korral on veel saadaval näiteks kergmaterjalist uksed, titaanist tagumine turvakaar ja rattapoldid ning kuuepunkti-turvavööd neile, kes tihedamini võtavad rataste alla teekonna ringrajale.

Tecnica saab ka ainulaadse, uue disainiga läbimõeldud kasutajaliidese. Näidikuplokil on nüüd vähem värve ja parem loetavus. Keskkonsooli ekraanil kuvatakse reaalajas LDVI-funktsioone, samuti on olemas Apple CarPlay, Android Auto ja Amazon Alexa. STO-st inspireeritud kasutajaliides sisaldab ka telemeetriat ning sihtkohtade ja ringiaegade pardapäevikut, mis on kõik ühendatud UNICA rakendusega.

Automobili Lamborghini esitleb: Huracán Tecnica – tagaveoline, V10 jõuallikaga supersportauto ühendab disaini- ja inseritöö tippsaavutused.
Automobili Lamborghini esitleb: Huracán Tecnica – tagaveoline, V10 jõuallikaga supersportauto ühendab disaini- ja inseritöö tippsaavutused. Foto: Tootja foto

Põhi- ja lisavarustuse värvi- ja viimistluslahendused võimaldavad interjööri kujundada luksuslikuma või sportlikuma alatooniga. Lisaks kaheksale standard-kerevärvile on Ad Personam-programmis saadaval veel üle 200 värvilahenduse, samuti spetsiaalselt Tecnica interjöörile mõeldud uus Alcantara-viimistlus ning sellised eksklusiivsed lisad nagu tepingud ja värvid või istmepolstritesse tikitud Tecnica motiiv.

Tecnica eksklusiivse lisavarustuse kõrval pakub Lamborghini Ad Personam-osakond klientidele võimalust isikupärastada oma Huracán Tecnicat sisuliselt piiramatu värvi- ja viimistlusvariantide valikuga.

Automobili Lamborghini esitleb: Huracán Tecnica – tagaveoline, V10 jõuallikaga supersportauto ühendab disaini- ja inseritöö tippsaavutused.
Automobili Lamborghini esitleb: Huracán Tecnica – tagaveoline, V10 jõuallikaga supersportauto ühendab disaini- ja inseritöö tippsaavutused. Foto: Tootja foto
Automobili Lamborghini esitleb: Huracán Tecnica – tagaveoline, V10 jõuallikaga supersportauto ühendab disaini- ja inseritöö tippsaavutused.
Automobili Lamborghini esitleb: Huracán Tecnica – tagaveoline, V10 jõuallikaga supersportauto ühendab disaini- ja inseritöö tippsaavutused. Foto: Tootja foto
Automobili Lamborghini esitleb: Huracán Tecnica – tagaveoline, V10 jõuallikaga supersportauto ühendab disaini- ja inseritöö tippsaavutused.
Automobili Lamborghini esitleb: Huracán Tecnica – tagaveoline, V10 jõuallikaga supersportauto ühendab disaini- ja inseritöö tippsaavutused. Foto: Tootja foto
Automobili Lamborghini esitleb: Huracán Tecnica – tagaveoline, V10 jõuallikaga supersportauto ühendab disaini- ja inseritöö tippsaavutused.
Automobili Lamborghini esitleb: Huracán Tecnica – tagaveoline, V10 jõuallikaga supersportauto ühendab disaini- ja inseritöö tippsaavutused. Foto: Tootja foto
Automobili Lamborghini esitleb: Huracán Tecnica – tagaveoline, V10 jõuallikaga supersportauto ühendab disaini- ja inseritöö tippsaavutused.
Automobili Lamborghini esitleb: Huracán Tecnica – tagaveoline, V10 jõuallikaga supersportauto ühendab disaini- ja inseritöö tippsaavutused. Foto: Tootja foto
Automobili Lamborghini esitleb: Huracán Tecnica – tagaveoline, V10 jõuallikaga supersportauto ühendab disaini- ja inseritöö tippsaavutused.
Automobili Lamborghini esitleb: Huracán Tecnica – tagaveoline, V10 jõuallikaga supersportauto ühendab disaini- ja inseritöö tippsaavutused. Foto: Tootja foto
Automobili Lamborghini esitleb: Huracán Tecnica – tagaveoline, V10 jõuallikaga supersportauto ühendab disaini- ja inseritöö tippsaavutused.
Automobili Lamborghini esitleb: Huracán Tecnica – tagaveoline, V10 jõuallikaga supersportauto ühendab disaini- ja inseritöö tippsaavutused. Foto: Tootja foto
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles