![Peugeot 205 GTI](http://f8.pmo.ee/Jhd4HDtgG_jJ_d_Eq_m8xDjbSkY=/1442x0/filters:format(webp)/nginx/o/2022/04/27/14511937t1h402f.jpg)
50 aastat tagasi turule toodud Peugeot 104 tähistas lõvibrändi teekonna algust väikeste linnaautode turul. Sellest ajast alates on Peugeot‘ tehastest välja veerenud 10 põlvkonda linnaautosid – 25 miljonit sõidukit.
50 aastat tagasi turule toodud Peugeot 104 tähistas lõvibrändi teekonna algust väikeste linnaautode turul. Sellest ajast alates on Peugeot‘ tehastest välja veerenud 10 põlvkonda linnaautosid – 25 miljonit sõidukit.
Linnaautod on andnud miljonitele inimestele võimaluse esimest korda autorooli istuda. Peugeot 104 ning 208 vahele jääb lausa kümme põlvkonda sõidukeid. Linnaautode mõte on teha isiklik transport võimalikult paljudele inimestele kättesaadavaks, see on mugav, turvaline, praktiline transpordiviis.
100-seeria tähendab puhtaverelisi linnasõidukeid, 200-seeria veidi mitmekülgsemat linnaautot. Kõiki tänaseks tuttavaks saanud linnautode põhimõtteid kandis endas juba 104, aga ka 200-seeriale hoo sisse lükanud 205 (1983–1998).
Peugeot 205 oma mudeliversioonidega (bensiini- või diiselmootor, 3- või 5-ukseline, kabriolett, kaubik) suutis pakkuda midagi igale kliendile. See mõjutas ka autoturgu laiemalt, defineerides linnaautode ideaalse pikkuse pikaks ajaks 3,7 meetri peale. Just 205 aitas oma müügieduga päästa Peugeot keeruliselt majanduslikust olukorrast.
205 mõju ulatus ka rallispordi- ning kiirusentusiastide maailma, seda tänu GTI erimudelitele, mis arendasid 105, 115 või 130 hobujõudu. 205 GTI võitis miljonite entusiastide südamed ja kergitas 205 müüginumbrid 5,2 miljonini.
Läbi aegade kõige edukamaks Prantsuse autoks on aga Peugeot 206 (1998–2012), mida müüdi ühtekokku 8,3 miljonit. Seda iseloomustas julge disain, dünaamika ning võimalus valida endale sobilik mudel: tavalise linnamudeli asemel võis praktilisust otsiv ostja valida SW-universaali ning midagi erilisemat otsiv inimene CC-kabrioleti. 206 oli väga edukas ka autorallis.
Oluliseks verstapostiks on ka Peugeot 207 (2006–2014). Eelkäijast 20 cm pikem (4,03 m) ja ruumikam, oli temas ka rohkem kvaliteeti ja mugavust. Endiselt jäid valikusse nii SW- kui ka kabriolettversioonid.
Esimese põlvkonna 208 (2012–2020) tähistas ühest küljest liikumist tagasi linnaauto juurte juurde, teisest küljest ilmus ruumikamasse sõitjateruumi esmakordselt i-Cockpit juhikoht. Kiiret sõitu armastavatele ostjatele tõi Peugeot turule ka 208 GTI, mis oli esimene seeriatootmises olev enam kui 200 hobujõudu arendav Peugeot’ linnaauto.
Teise põlvkonna 208 (2019–...) paistab silma julge disainiga, sarnanedes nii 508 kui ka 3008ga. Tänaseks on 16 protsenti müüdud 208 autodest elektrilised. Nii elektrimudelid kui ka bensiini- või diiselmootoriga versioonid pakuvad tipptasemel meelelahutussüsteemi ja ühilduvust, mis aitas 208-l 2020. aastal pälvida ihaldatud aasta auto tiitli.
Esimene 100-seeria mudel 104 (1972–1988) oli turul pikalt ning sellest valmistati koguni veel pisemat kolmeukselist versiooni. 100-seeria aitas tänapäeva tuua 106, bensiini- ja diiselmootorite kõrval tehti ka esimesed katsetused elektritehnoloogiatega, mis võimaldas elektrirežiimis läbida kuni 90 kilomeetrit.
107 (2005–2014) võis ära tunda eristuva disaini poolest: mudel oli varustatud suurte esitulede ning silmapaistvalt suure aknaga tagaluugiga. Tegu on ka Peugeot’ kõige väiksema autoga, millel on viis ust ja neli istet.
108 (2014–...) saab tellida ka kabriolettversioonina. Aegade märgina pole 108 enam saadaval diiselmootoriga.