4 põhjust, miks autotootjad aina sagedamini tehnoloogiafirmadega käed löövad

tehnika.postimees.ee
Copy
Amazoni ja Stellantise, kuhu kuuluvad ka näiteks Peugeot ja Citroën, värske koostöö puhul on üheks esimeseks tulemuseks STLA SmartCockpit tarkvara.
Amazoni ja Stellantise, kuhu kuuluvad ka näiteks Peugeot ja Citroën, värske koostöö puhul on üheks esimeseks tulemuseks STLA SmartCockpit tarkvara. Foto: Tootja foto

Pilvepõhiste lahenduste pakkuja Amazon ja autotootja Stellantis on alustanud koostööd. Mida autojuhid sellest võidavad, kui autofirmad löövad käed maailma juhtivate tehnoloogiafirmadega?

Pilvelahendused on jõudmas järjest enamatesse sõidukitesse ning autotootjad paistavad uutele lahendustele avatumad kui kunagi varem.

Veelgi nutikamad süsteemid

Pilveteenused aitavad autodes mitmel moel kaasa mugavusele. Amazoni ja Stellantise, kuhu kuuluvad ka näiteks Peugeot ja Citroën, värske koostöö puhul on üheks esimeseks tulemuseks STLA SmartCockpit tarkvara, mis edaspidi sõidukite meediasüsteemides jooksma hakkab.

Uudne lahendus võimaldab tootjal pakkuda margi- või isegi mudelipõhiseid funktsioone, mis tähendab, et süsteemi tööd saab kohandada täpselt juhiprofiili vajaduste järgi. Näiteks Citroëni pereautodes pakub STLA SmartCockpit võimalusi reisi planeerimiseks ja soovitab ka näiteks tee peale jäävaid vaatamisväärsusi. Samas jälle Jeepi maasturites võib meediasüsteem anda juhile nõu ja õpetusi auto off-road-võimaluste ja funktsioonide kohta.

Koostöö tehnoloogiafirmadega toob uutesse sõidukitesse ka lahendusi, mis on seni olnud omased peamiselt nutitelefonidele. Näiteks saab pilveteenuste abil teha videokõnesid või pakkuda tagaistmel sõitvatele reisijatele striimingu- ja videoteenuseid. Seejuures saavad autotootjad najatuda pilveteenuste pakutud funktsionaalsusele, et kõiki pakutavaid süsteeme veelgi paremini konkreetse juhi vajadustega kohandada.

Tarkvarauuendused muutuvad oluliselt kiiremaks

Järjest laiemat pilveteenuste hõlmamist autotööstuses tingib ka vajadus pakkuda täienenud turvalisust, kiirust ning nutikaid funktsioone, mille nullist loomine võib olla ebamõistlikult kulukas. Seetõttu otsustavad autotootjad aina sagedamini võtta oma teenuste aluseks pilvepõhised tööriistad, mille on loonud oma ala vaieldamatud spetsialistid ning mille puhul miljarditesse eurodesse ulatuvad investeeringud end õigustavad.

Näiteks Amazon Web Services (AWS) kasuks otsustades saavad autotootjad ligipääsu sadadele erinevatele teenustele, mille abil oma klientidele kõige paremini sobivaid lahendusi luua. Seeläbi võivad kliendid kindlad olla, et pilvepõhistele lahendustele loodud tarkvarasüsteemid saavad oluliselt kiiremini uuendusi ja turvaparandusi ning süsteemi töökindlus on igal ajahetkel tagatud.

Amazon Web Services on pilveteenuste maailmas tipptegija, kelle klientide hulka kuuluvad ka näiteks sellised ülimalt tuntud ettevõtted nagu Twitter, Netflix, Facebook ja BBC, aga ka paljud riigiasutused.

Uued teenused. Kiiremalt.

Kui seni on autotööstuses innovatiivsete tarkvaralahenduste puhul palju kõneldud Teslast, siis koostöös AWSiga peaks uute teenuste kättesaadavus märkimisväärselt kiiremaks muutuma ka Stellantise sõidukites.

Selleks, et uued lahendused kiiremini klientideni tuua, arendavad ettevõtted koos pilvepõhist Virtual Engineering Workbench arenduskeskkonda, mis automatiseerib osa tarkvaraarendusest ja masinõppe koolitusprotsessidest. See tähendab, et edaspidi saab turu vajadustele kiiremini reageerida ning uued lahendused peaks sõidukitesse jõudma oluliselt väledamalt.

Amazon ei ole vaid koht, kus hoida oma servereid. AWS pakub oma klientidele sadu tööriistu ja lisateenuseid, autotööstuse kontekstis tähendab see, et tootjad ei pea investeerima serverite ostu ja ülalpidamisse, vaid saavad oma klientidele pakutavaid teenuseid üles ehitada, kasutades hallatud pilveteenuseid.

Amazoni ja Stellantise, kuhu kuuluvad ka näiteks Peugeot ja Citroën, värske koostöö puhul on üheks esimeseks tulemuseks STLA SmartCockpit tarkvara. PIldil Citroën C5 X.
Amazoni ja Stellantise, kuhu kuuluvad ka näiteks Peugeot ja Citroën, värske koostöö puhul on üheks esimeseks tulemuseks STLA SmartCockpit tarkvara. PIldil Citroën C5 X. Foto: Tootja foto

Häälkäsklused ja meelelahutuse tippklass

Koostöö Amazoniga loob võimaluse tuua sõidukitesse ka Amazoni loodud nutiassistent Alexa. Mitmed autotootjad on juba aastaid sõidukites häälkäsklusi pakkunud, kuid tihti on need olnud mõnevõrra konarlikud või piiratud funktsionaalsusega. Kuna ülemaailmse haardega suurfirmad on saanud oma assistentide arendamisesse investeerida sadu miljoneid eurosid, siis tänu nende integreerimisele saab pakkuda autojuhtidele oluliselt laiemat funktsionaalsust kui varem.

Täna on sarnase lahenduse kasutusele võtnud mitmed tootjad ning Stellantise mudelite kõrval leiab Alexa ka näiteks Jaguar Land Roveri gruppi kuuluvatest sõidukitest, Alfa Romeodest ning Audidest.

Koostöös Amazoniga loodud uued lahendused jõuavad Stellantise sõidukitesse mitme järgmise aasta vältel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles