Päevatoimetaja:
Kaido Einama
Saada vihje

Propellereid täis pikitud tiibadega NASA esimene elektrilennuk alustas teste

Copy
NASA elektrilennukil on kitsad tiivad, millele annavad suurema tõstejõu väikesed elektrimootorid kogu tiiva ulatuses.
NASA elektrilennukil on kitsad tiivad, millele annavad suurema tõstejõu väikesed elektrimootorid kogu tiiva ulatuses. Foto: NASA

NASA ei tegele ainult kosmoseprojektidega, vaid lendab ka madalamalt. Kosmoseagentuur arendab oma elektrilennukit X-57 Maxwell, mis on osa juba 1944. aastal alustatud projektist «X-Planes». Sellega on purustatud mitmeid kõrgus- ja kiirusrekordeid ning muuhulgas arendatakse ka hüperhelikiirusega lennukit.

Elektrilennukite arendamisega alustas NASA 2016. aastal. Testlendudeks eelmisel aastal valmis saanud X-57 on ümber ehitatud Itaalia lennufirma Tecnam mudelist P2006T. Selle juures asendati fossiilkütusega mootorid elektrimootoritega ning muudeti tiibade disaini. Tiibade otstes asuvad kaks suuremat ning kogu tiiva ääres rida pisemaid propelleriga elektrimootoreid.

Kaks suuremat mootorit annavad lennukile põhilise veojõu, 12 väiksemat on aga kokkupakitavate tiivikutega ning rakenduvad tavaliselt õhkutõusmisel ja maandumisel.

Tagasi üles