Cleveron ja DPD toimetasid esimesena Euroopas paki kohale isejuhtiva robotsõidukiga

tehnika.postimees.ee
Copy
Robotkuller toimetab paki kohale viimase viie kilomeetri ulatuses ja liigub tavalisel linnatänaval nagu auto.
Robotkuller toimetab paki kohale viimase viie kilomeetri ulatuses ja liigub tavalisel linnatänaval nagu auto. Foto: Cleveron
  • Esimene robotkulleriga pakivedu toimus Tallinnas, edaspidi tehakse seda Viljandis
  • Robotkullerid liiklevad autoteedel ja nende tööraadius on ligikaudu 5 kilomeetrit

Isejuhtivate sõidukite tehnoloogiat arendav Cleveron Mobility ning pakiveoettevõte DPD Eesti toimetasid teadaolevalt esimestena Euroopas kliendile paki kätte mehitamata isejuhtiva sõidukiga tavalises tänavaliikluses.

Cleveron Mobility isejuhtiv robotkuller on elektriline, liikleb sõiduteel, on paindliku kaubamahutavusega ning pakub head alternatiivi linnades fossiilkütusel sõitvatele kaubikutele.

Cleveron Mobility juhatuse esimehe Arno Küti sõnul suudavad robotkullerid sarnaselt kaubikutega vedada kaupa mitmesse sihtkohta korraga. Erinevalt tavakaubikust ei vaja see autojuhti, mis loob juurde valikuid kauba efektiivsemaks kohaletoimetamiseks ning pakub leevendust kiirelt kasvavatele sisendkuludele pakiveo alal.

«E-kaubanduse turg jätkab arenenud maailmas kiiret kasvu. See nõuab juurde ka vedusid, kuid autojuhte jääb üha vähemaks. Pikas perspektiivis hakkab viimase miili tarne globaalselt seetõttu toimima autonoomsete lahenduste peal. Cleveron Mobility soovib selles valdkonnas olla kindlasti maailmas eeskäijate hulgas ning saavutada turuliidri positsiooni,» lisas Kütt.

Autonoomsed ja elektri jõul sõitvad robotkullerid muudavad linnad oluliselt keskkonnasõbralikemaks, vähendades süsinikdioksiidi heitmeid ja müra. DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss ütles, et jätkusuutlik tark linnalogistika on ka üks DPD nurgakividest ning elektrikaubikute kasutuselevõtt on juba üks lahendus, mida ettevõte juba rakendab.

«Näeme, et autonoomsete robotkullerite kasutuselevõtt pakiveos on väga oluline järgmine samm keskkonnasõbralike tarneviiside seas. Oleme esimene pakiveofirma Euroopas, kes alustab autonoomse mehitamata kullerrobotiga pakkide kohaletoimetamise teenust avalikus linnaruumis,» ütles Kirss.

Euroopa esimene liikluses isejuhtiva mehitamata sõiduki poolt tehtud pakivedu tehti Tallinnas. Suuremas ulatuses robotkulleritel põhinev pakiveoteenus käivitub koostöös DPD-ga lähiajal Viljandis. Remo Kirsi sõnul hakkavad robotkullerid esialgu pakke viima Viljandi linna piires nii eraisikutele kui ka ettevõtetele.

Robotkullerid liiklevad autoteedel ja nende tööraadius on ligikaudu 5 kilomeetrit, mille piires on need võimelised pakiveoringe erinevate sihtkohtade vahel tegema. Cleveron Mobility autonoomse robotkulleri platvorm võimaldab kasutada pakiveoks erinevaid pealisrakendusi. See tähendab, et Cleveron Mobility sõidukile saab paigaldada sooja- või külmakonteinerit, pakikappe või erineva mahutavusega konteinereid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles