Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Mehitamata merereiside tagasilöök: IBM-i isejuhtiv laev katkestas juba teise Atlandi-ületuse

Copy
Meeskonnata laevad hakkavad lähitulevikus kaubaga ookeane ületama, kuid enne on vaja tehnoloogia piisavalt töökindlaks saada, et alused inimesteta avaookeanile hulpima ei jääks.
Meeskonnata laevad hakkavad lähitulevikus kaubaga ookeane ületama, kuid enne on vaja tehnoloogia piisavalt töökindlaks saada, et alused inimesteta avaookeanile hulpima ei jääks. Foto: Promare / IBM

IBM-i tehisintellektiga juhitav meeskonnata laev Mayflower oli juba teist korda üksinda teel üle Atlandi ookeani, kui pardaandurid hakkasid andma hoiatusi ja laev kaldus kursilt kõrvale. Praegu on robotlaev varjus Assooridel ja selgunud on ka põhjus, miks avaookeanil tehisintellekt alust enam kursil hoida ei suutnud.

Nagu raporteerib laeva «AI kapten» Twitteris, oli esialgseks põhjuseks avariikaitsme väljalülitamine ehk nii-öelda «korgid lõid välja». Samas tehisintellekti tööd see ei seganud.

Assooridel tangiti laev uuesti, kontrolliti süsteemid veel kord üle ja mehitamata alus stardib nüüd niipea, kui ilm lubab oma kolmandale katsele, et Ameerikasse jõuda.

Tagasi üles