Päevatoimetaja:
Kaido Einama
Saada vihje

BMW läbi aegade võimsaim tänavalegaalne M4 läbis Nürnburgringi rekordilise ajaga

Copy
Uus M4 CSL kiirendab 100 km/h 3,7 sekundiga, 200 km/h aga jõuab kätte juba 10,7 sekundiga.
Uus M4 CSL kiirendab 100 km/h 3,7 sekundiga, 200 km/h aga jõuab kätte juba 10,7 sekundiga. Foto: BMW M Gmbh

Oma 50. sünnipäeva tähistav BMW M Gmbh esitles seni võimsaimat tänavalegaalset M3- ja M4-seeria mudelit BMW M4 CSL, mis läbis Nürnburgring Nordschleife 20,6 km-pikkuse raja rekordilise 7 minuti ja 15,677 sekundiga.

Võidusõiduautoliku süsinikkiust kandevkerega M4 CSL-i võib pidada legendaarse E46 M3 CSL järeltulijaks. CSL baasvarustusse kuuluvad muuhulgas süsinikkiust M Carbon korvistmed, mis tavaistmetega võrreldes teevad auto 24 kg võrra kergemaks. Lisaks suudeti auto kaalu 21 kg võrra vähendada tagumiste istmete ja turvavööde eemaldamisega, samapalju suudeti kilogramme kokku hoida keraamiliste pidurite, kergmetallvelgede ning spetsiaalsete vedrude ja amortisaatorite kasutamisega.

Tagaistme asemel asub interjööris süsinikkiuga tugevdatud polümeerist panipaik, kus on ruumi kahele sõidukiivrile. Samuti kuulub standardvarustusse M View näidikupaneel ja BMW Head-Up Display.

Artikli foto
Foto: BMW M Gmbh

Juhile annavad infot 12,3- ja 10.25-tollised ekraanid, baasvarustusse kuuluvad muuhulgas automaatne kliimaseade, eesmise kokkupõrke hoiatus ja sõidurajalt lahkumise hoiatus.

Uue M4 CSL standardvarustusse kuulub ka adaptiivne vedrustus, mis võimaldab sõiduki kliirensit langetada 8 millimeetrini. M-kergvelgedel (ees 19- ja taga 20-tollised) rehvid on loodud spetsiaalselt just BMW M4 CSL-i silmas pidades.

Artikli foto
Foto: BMW M Gmbh

M-seadete nupu abil on juhil võimalik valida maantee-, sport- ja rajarežiimi vahel. M Traction Control rajasõidule orienteeritud kasutajaliides võimaldab sõitjal autoga kontrollitult driftida, sealjuures võtab süsteem veojõudu jagades arvesse nii rehvide kui raja temperatuuri.

Autot viib edasi kolmeliitrine reaskuuene bensiinimootor, mis on varustatud BMW M4 GT3 kapoti alt tuttava M TwinPower turbosüsteemiga. Kahe turbolaaduri abil arendab mootor 405 kW ehk 550 hobujõudu, pöördemoment jääb 650 Nm juurde. Mootori jõudu jagab vedavatele ratastele 8-käiguline M Steptronic käigukast.

Artikli foto
Foto: BMW M Gmbh

Välimuses paistavad silma süsinikkiust detailid ning hall põhivärv, mis on kombineeritud punaste sporttriipudega.

M4 CSL kiirendab 100 km/h 3,7 sekundiga, sõidukiiruse 200 km/h saavutab auto 10,7 sekundiga. Kombineeritud kütusekulu WLTP-tsükli kohaselt on 10,1-9,8 l/100 km ning Co2 emissioon 227 – 222 g/km.

M4 CLS hind Saksamaal on orienteeruvalt 165 000 eurot.

Märksõnad

Tagasi üles