R, 9.12.2022

Ukraina mänguarendajate igapäev: pole lihtne teha tööd, kui su akna taga käib sõda

Sten Kohlmann
, ajakirjanik-toimetaja
Ukraina mänguarendajate igapäev: pole lihtne teha tööd, kui su akna taga käib sõda
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Foto: GSC Game World

Ukraina stuudio GSC Game World arendatav ellujäämismäng «S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl» on üks viimaste aastate oodatumaid teoseid. Vaid mõni kuu tagasi tehti selle kallal veel muretult tööd. Siis aga tungis Venemaa Ukrainale kallale.

GSC Game Worldi jaoks sai primaarseks enda töötajate ja nende perede ohutuse tagamine. Samal ajal jätkasid aga paljud arendajad projekti kallal pusimist. Hiljuti toimunud Xboxi esitluse käigus avaldasid ukrainlased, millised on nende jaoks olnud viimased kolm kuud.

Töö käib, kui sireenid ei üürga

«Siin me töötasime ja genereerisime ideid,» räägib stuudio mahajäetud kontoris tuuri tegev töötaja. «Kolm kuud tagasi aga algas sõda. Venemaa ründas Ukrainat.» GSC Game World avaldas video sellest, milline on olnud stuudioliikmete elu pärast seda saatuslikku päeva.

Paljud neist on jätkanud tööga. Kogukonnajuht Taras Kukurian räägib, kuidas tema päev koosneb pidevatest õhuhäire sireenidest. Vahel üritab ta mõtteid mujale viia, jalutades läbi venelaste suurtükkidest puruks pommitatud linna.

Kogukonnajuht Maksym Tkashenko tutvustab uut kontorit. Selleks on tema kitsas vannituba. Loodisainer Dariia Tsepkova on viimased kolm kuud töötanud enda korteri esikus, kaaslaseks ühe silmaga hundikoer, kes Hostomelist päästeti. «Pole lihtne kirjutada vägivaldset lugu, kui su akna taga käib sõda,» sõnab naine.

Mitmed GSC Game Worldi töötajad käivad lisaks mänguarendamisele vabatahtlikeks. 3D-kunstnik Oleksii Chekalenko räägib, et jõuab arvuti taga mängu tarbeks kolmemõõtmelisi mudeleid kujundada vaid siis, kui ta parasjagu vabatahtlikuna ei tööta või kui õhuhäire sireenid ei üürga.

Suured ohverdused

Ilmselgelt on sõda nõudnud ohvreid. «Siin on mu kassi puur,» räägib pommide eest pommivarjendisse peitunud helirežissöör Andrii Maksiuta. «Ta suri sõja esimesel nädalal pommitamise käigus.»

Animaator Oleksandr Levchenko lugu on veelgi kurvem. «Ma olen pärit Mariupolist,» avaldab mees. «Sõja algusest saadik ei ole ma saanud kontakti oma vanematega. See teadmatus, kas su lähedased on veel elus, on sõnuseletamatult õudne.»

Ka leidub GSC Game Worldi stuudios mehi, kes virtuaalsed relvad päris automaatide vastu vahetasid. «Ma poleks kunagi uskunud, et näen 21. sajandi Euroopas sõda,» tunnistab Dmytro Iassenev. Kui varem pidi Dmytro muretsema mängu tehisintellekti toimimise üle, siis nüüd mehitab ta kuulipritsi. 

«Ma kaitsen oma riiki Venemaa agressorite eest,» lausub kogukonnajuht Oleksii Ivanov. Loodisainer Maksym Hnatkov on aga kõigele vaatamata positiivselt meelestatud: «Naasen mängu juurde siis, kui me võidame.» Tema meelsust jagab ka Dmytro: «Näeme siis, kui mäng ilmub. Slava Ukraini!»

Need on vaid mõned GSC Game Worldi töötajate lood. Turvalisuse kaalutlusel jäävad mitmed neist jagamata.

Mängu tulevik

«S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl» pidi valmis saama 2022. aasta lõpuks. Sõda lõi ilmselgelt plaanid sassi ning teose valmimise tulevik jäeti lahtiseks. 

Nüüd on asi ametlik – mäng on lükatud aastasse 2023. Uudis ei tulnud muidugi kellelegi üllatusena.

Hiljuti hakkasid levima kuuldused sellest, kuidas GSC Game World uurib võimalusi, et oma stuudio ja tööga naaberriikidesse kolida.

Samal ajal muudeti ka teose nime. Kui varem kasutati alapealkirjas venepärast nimekuju «Chernobyl», siis nüüd on see «Chornobyl». 

Keerulistest aegadest hoolimata jagas GSC Game World maailmaga mängu uhiuut treilerit. 

Märksõnad
Tagasi üles